Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/427
Title: دور نظم الدفع الالكتروني في تحقيق رضا الزبون
Other Titles: دراسة حالة بنك الفلاحة والتنمية الريفية -وكالة ميلة
Authors: أسماء, برينس, تليلاني حسنى
Keywords: نظم الدفع، وسائل الدفع، البطاقات البنكية، رضا الزبون
Payment systems, payment methods, bank cards, customer satisfaction
Issue Date: Jun-2019
Publisher: Abdelhafid Boussouf University centre- Mila
Abstract: هدفت هذه الدراسة إلى معرفة دور نظم الدفع الالكترونية على رضا زبائن بنك الفلاحة والتنمية الريفية وكالة - ميلة- فقد شملت موضوع نظم الدفع الالكترونية من حيث المفهوم الأهمية، الأبعاد وعلاقتها برضا العملاء. ومن خلال دراستنا الميدانية والتي أجريت على عملاء بنك الفلاحة والتنمية الريفية عددهم والمقدر ب: ( )03زبون تبين لنا أن مستوى رضا الزبون كان مرتفعا بتقييم ايجابي مع اختلاف درجة التأثير من بعد لآخر حيث كان هناك دور لبعد سهولة الاستخدام على رضا الزبائن في حين لم يؤثر بعد التكلفة على هذا الأخير
Description: This study aimed to know the role of electronic payment systems in influencing satisfaction of Agriculture and Rural Development bank customers Agency of Mila, The subject of electronic payment systems in terms, concept, importance, dimensions and its relationship to customer satisfaction. Through our field study which conducted on the customers of the bank (84 customers). The study found that the level of customer satisfaction was high with positive evaluation with different degree of impact from one dimension to another, where there was a role for ease of use on customer satisfaction while not yet affecting the cost on the latter.
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/427
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
330114911.pdf2,06 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.