Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3460
Title: الذكاء الاصطناعي وأثره على التسويق الالكتروني
Other Titles: AmazoوAli babaدراسة حالة شركة
Authors: نسرين , سعيدي , حيمر ايمان
Keywords: artificial intelligence, e-marketing, customer services, technologies, market.
الذكاء الاصطناعي، التسويق الالكتروني، خدمات العميل، تقنيات، السوق
Issue Date: Jun-2024
Publisher: university center of abdalhafid boussouf - MILA
Citation: تسويق الخدمات
Abstract: This study aims to clarify the impact of artificial intelligence technologies on e-marketing. In our research, we relied on the experiences of both Amazon and Alibaba, two of the global companies that have adopted artificial intelligence to support e-marketing activities. The study concluded that artificial intelligence technologies have an effect on e-marketing through various applications adopted by many brands .
Description: تهدف هذه الد ا رسة الى توضيح تأثير تقنيات الذكاء الاصطناعي على التسويق الالكتروني، وقد اعتمدنا في د را ستنا على تجربة كل من شركتي أمازون وعلي بابا كأحد الشركات العالمية التي تبنت الذكاء الاصطناعي لتدعيم نشاط التسويق الالكتروني، وقد توصلت الد را سة الى وجود أثر لتقنيات الذكاء الاصطناعي من خلال مختلف التطبيقات التي تبنتها العديد من العلامات التجارية على التسويق الالكتروني.
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3460
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
الدكاء الإصطناعي وأثره على التسويق الإلكتروني.pdf1,6 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.