Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3450
Title: أثر تطبيق الذكاء الاصطناعي على تسويق الخدمات التأمينية
Other Titles: وكالة ميلة CAAT دراسة حالة الشركة الجزائرية للتأمينات
Authors: زينب , لوصيف , نشناش بثينة
Keywords: الذكاء الاصطناعي، تسويق الخدمات التأمينية، الشركة الجزا ئرية للتأمين، العملية التسويقية، التكنولوجيا المتطورة
Artificial intelligence, marketing of insurance services, Algerian Insurance Company, marketing process, advanced technology.
Issue Date: Jun-2024
Publisher: university center of abdalhafid boussouf - MILA
Citation: تسويق الخدمات
Abstract: تهدف هذه الد را سة إلى تسليط الضوء على أثر تطبيق الذكاء الاصطناعي على تسويق ميلة، وقد تم الاعتماد على CAAT الخدمات التأمينية في الشركة الجزائرية للتأمينات وكالة المنهج الوصفي التحليلي ومنهج د را سة حالة كونه مناسب لموضوع الد را سة. وقد تم التوصل من خلال هذه الد را سة إلى أن الشركة الجزا ئرية تعتمد على تقنيات الذكاء الاصطناعي بشكل جزئي في العملية التسويقية التي تقوم بها، وهذا ا رجع لعدم إد را كها لجوهر استخدام الأنظمة الذكية بسبب الرجعية في مواكبة التكنولوجيا المتطورة، ونقص في الخبرة والكفاءة للكوادر البشرية، وكذلك عدم توفير الإمكانيات المادية والبنية التحتية المتطورة
Description: This study aims to shed light on the impact of the application of artificial intelligence on the marketing of insurance services in the Algerian Insurance Company, CAAT Mila, and the descriptive and analytical method and a case study approach was adopted as it is suitable for the subject of the study. Through this study, it was found that the Algerian company relies partially on artificial intelligence techniques in its marketing process, due to its failure to realize the essence of using smart systems due to the backwardness in keeping up with dvanced technology, the lack of experience and efficiency of human cadres, as well as the lack of material capabilities and advanced infrastructure.
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3450
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.