Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3450
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorزينب , لوصيف , نشناش بثينة-
dc.date.accessioned2024-07-14T09:44:01Z-
dc.date.available2024-07-14T09:44:01Z-
dc.date.issued2024-06-
dc.identifier.citationتسويق الخدماتen_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3450-
dc.descriptionThis study aims to shed light on the impact of the application of artificial intelligence on the marketing of insurance services in the Algerian Insurance Company, CAAT Mila, and the descriptive and analytical method and a case study approach was adopted as it is suitable for the subject of the study. Through this study, it was found that the Algerian company relies partially on artificial intelligence techniques in its marketing process, due to its failure to realize the essence of using smart systems due to the backwardness in keeping up with dvanced technology, the lack of experience and efficiency of human cadres, as well as the lack of material capabilities and advanced infrastructure.en_US
dc.description.abstractتهدف هذه الد را سة إلى تسليط الضوء على أثر تطبيق الذكاء الاصطناعي على تسويق ميلة، وقد تم الاعتماد على CAAT الخدمات التأمينية في الشركة الجزائرية للتأمينات وكالة المنهج الوصفي التحليلي ومنهج د را سة حالة كونه مناسب لموضوع الد را سة. وقد تم التوصل من خلال هذه الد را سة إلى أن الشركة الجزا ئرية تعتمد على تقنيات الذكاء الاصطناعي بشكل جزئي في العملية التسويقية التي تقوم بها، وهذا ا رجع لعدم إد را كها لجوهر استخدام الأنظمة الذكية بسبب الرجعية في مواكبة التكنولوجيا المتطورة، ونقص في الخبرة والكفاءة للكوادر البشرية، وكذلك عدم توفير الإمكانيات المادية والبنية التحتية المتطورةen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisheruniversity center of abdalhafid boussouf - MILAen_US
dc.subjectالذكاء الاصطناعي، تسويق الخدمات التأمينية، الشركة الجزا ئرية للتأمين، العملية التسويقية، التكنولوجيا المتطورةen_US
dc.subjectArtificial intelligence, marketing of insurance services, Algerian Insurance Company, marketing process, advanced technology.en_US
dc.titleأثر تطبيق الذكاء الاصطناعي على تسويق الخدمات التأمينيةen_US
dc.title.alternativeوكالة ميلة CAAT دراسة حالة الشركة الجزائرية للتأميناتen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.