Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3449
Title: أثر أنشطة التوزيع المادي على تعزيز الأداء التسويقي في المؤسسة
Other Titles: د را سة حالة : مطاحن بني هارون فرجيوة
Authors: جمال, غسمون
Keywords: التوزيع المادي، الأداء التسويقي، مؤسسة اقتصادية
physical distribution, marketing performance, economic institutions .
Issue Date: Jun-2024
Publisher: university center of abdalhafid boussouf - MILA
Citation: تسويق الخدمات
Abstract: تهدف الد را سة إلى تحديد أثر أنشطة التوزيع المادي على تعزيز الأداء التسويقي في المؤسسات الاقتصادية، وبغية تحقيق ذلك تم تطبيق الد را سة على مؤسسة مطاحن بني هارون – فرجيوة، وقد تم اعتماد عينة بحجم 40 مفردة من العمال في المؤسسة وكذا التجار المتعاملين معها، وتحليلها باستخدام البرنامج .Spss.v الاحصائي 29 تم الاعتماد في الد را سة على المنهج الوصفي التحليلي من خلال الاستبيان كأداة رئيسية لجمع البيانات، وتم اعتماد الأساليب الإحصائية المتمثلة في الانحدار الخطي البسيط والمتعدد والمتوسطات الحسابية، الانحرا فات المعيارية، والتكرا را ت النسبية . تم التوصل إلى عدة نتائج بعد إجرا ء عملية التحليل لبياناتها أهمها وجود علاقة ذات دلالة إحصائية للتوزيع المادي ) معالجة الطلبيات، النقل، التخزين، التعبئة والتغليف( على تعزيز الأداء التسويقي في مؤسسة مطاحن حيث كان الأثر الأكبر لنشاط معالجة الطلبيات ثم)α ≥ بني هارون_فرجيوة عند مستوى دلالة ) 0.05 التخزين فالنقل وأخي ا ر التعبئة والتغليف
Description: The study aims to determine the impact of physical distribution activities on the enhancement of marketing performance in economic institutions. In order to achieve this, the study was applied to the Benny Harun- erdjioua Mills Foundation. A sample of 40 individual workers in the enterprise as well as its dealers was approved and analyzed using the statistical program. The study relied on the analytical descriptive curriculum through the questionnaire as the main tool for data collection, and the statistical methods of simple and multiple linear sheets and computational averages, standard deviations, and relative repetitions were adopted. Several results were reached after the analysis of its data, the most important of which was the existence of a statistically evident relationship for physical distribution (processing of orders, transportation, storage, ackaging) on enhancing marketing performance at the BNI Harun _ Virgin Mills at an indicative level (0.05≥ α), where the greatest impact of order processing activity was then storage, transport and finally packaging.
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3449
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.