Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3449
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorجمال, غسمون-
dc.date.accessioned2024-07-14T09:36:26Z-
dc.date.available2024-07-14T09:36:26Z-
dc.date.issued2024-06-
dc.identifier.citationتسويق الخدماتen_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3449-
dc.descriptionThe study aims to determine the impact of physical distribution activities on the enhancement of marketing performance in economic institutions. In order to achieve this, the study was applied to the Benny Harun- erdjioua Mills Foundation. A sample of 40 individual workers in the enterprise as well as its dealers was approved and analyzed using the statistical program. The study relied on the analytical descriptive curriculum through the questionnaire as the main tool for data collection, and the statistical methods of simple and multiple linear sheets and computational averages, standard deviations, and relative repetitions were adopted. Several results were reached after the analysis of its data, the most important of which was the existence of a statistically evident relationship for physical distribution (processing of orders, transportation, storage, ackaging) on enhancing marketing performance at the BNI Harun _ Virgin Mills at an indicative level (0.05≥ α), where the greatest impact of order processing activity was then storage, transport and finally packaging.en_US
dc.description.abstractتهدف الد را سة إلى تحديد أثر أنشطة التوزيع المادي على تعزيز الأداء التسويقي في المؤسسات الاقتصادية، وبغية تحقيق ذلك تم تطبيق الد را سة على مؤسسة مطاحن بني هارون – فرجيوة، وقد تم اعتماد عينة بحجم 40 مفردة من العمال في المؤسسة وكذا التجار المتعاملين معها، وتحليلها باستخدام البرنامج .Spss.v الاحصائي 29 تم الاعتماد في الد را سة على المنهج الوصفي التحليلي من خلال الاستبيان كأداة رئيسية لجمع البيانات، وتم اعتماد الأساليب الإحصائية المتمثلة في الانحدار الخطي البسيط والمتعدد والمتوسطات الحسابية، الانحرا فات المعيارية، والتكرا را ت النسبية . تم التوصل إلى عدة نتائج بعد إجرا ء عملية التحليل لبياناتها أهمها وجود علاقة ذات دلالة إحصائية للتوزيع المادي ) معالجة الطلبيات، النقل، التخزين، التعبئة والتغليف( على تعزيز الأداء التسويقي في مؤسسة مطاحن حيث كان الأثر الأكبر لنشاط معالجة الطلبيات ثم)α ≥ بني هارون_فرجيوة عند مستوى دلالة ) 0.05 التخزين فالنقل وأخي ا ر التعبئة والتغليفen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisheruniversity center of abdalhafid boussouf - MILAen_US
dc.subjectالتوزيع المادي، الأداء التسويقي، مؤسسة اقتصاديةen_US
dc.subjectphysical distribution, marketing performance, economic institutions .en_US
dc.titleأثر أنشطة التوزيع المادي على تعزيز الأداء التسويقي في المؤسسةen_US
dc.title.alternativeد را سة حالة : مطاحن بني هارون فرجيوةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.