Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3148
Title: إستراتيجيات بناء الفهم لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية
Other Titles: السنة الخامسة ابتدا ئي أنموذجا
Authors: أميمة , دیب , زعرور أمامة
Issue Date: Jun-2023
Publisher: university center of abdalhafid boussouf - MILA
Citation: لسانيات تطبيقية
Abstract: This research aims to study the strategies of building understanding the study simple included 14 teachers and 16 pupils. This research is conducted in two primary schools : birech mokhtar and lousif mohammed.the analysis of data was mainly based on the statistical method which was enhanced by interpretation.this survey led to the following results : -Appling these strategies improve the intellectual achievement -these strategies take into consideration the individual differences. -these strategies simplify the teacher’s role and help student retain information easily. -these strategies improve reading , writing and speaking skills of barmers. -these strategies overcome difficulties that hinder learner’s understanding.
Description: یدور موضوع هذا البحث حول إسترا تیجیات بناء الفهم، وقد شملت عینة الد را سة 30 شخصا من بینهم 14 معلم و 16 تلمیذ، تم اختیارهم من الابتدائیتین بیرش مختار ولوصیف محمد . لإحصاء وقد تم تحلیل معلومات الاستبیان بالاعتماد على المنهج الوصفي المعزز بهذا وقد انتهى هذا البحث إلى جملة من النتائج تتمثل في: - تطبیق هذه الإسترا تیجیات تزید من التحصیل الفكري - أن هذه الإسترا تیجیات ترا عي الفروق الفردية . - تعلم أن هذه الإستراتیجیات تسهل على المعلم إیصال المحتوى وتسهل على المتعلم الفهم . - أن التنویع في تطبیق هذه الإسترا تیجیات یحد من الملل ویكسر الروتین، مما یحفز التلامیذ على الاستعداد أكثر لفهم الدرس . - أن هذه الإسترا تیجیات تعزز من القد را ت القرا ئیة والكتابیة والشفهیة لدى المتعلم . - أن هذه الإستراتیجیات تحارب الصعوبات التي تعیق الفهم لدى التلاميذ .
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3148
Appears in Collections:Arabic language and literature



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.