Please use this identifier to cite or link to this item:
                
    
    http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3148Full metadata record
| DC Field | Value | Language | 
|---|---|---|
| dc.contributor.author | أميمة , دیب , زعرور أمامة | - | 
| dc.date.accessioned | 2023-11-05T09:22:15Z | - | 
| dc.date.available | 2023-11-05T09:22:15Z | - | 
| dc.date.issued | 2023-06 | - | 
| dc.identifier.citation | لسانيات تطبيقية | en_US | 
| dc.identifier.uri | http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3148 | - | 
| dc.description | یدور موضوع هذا البحث حول إسترا تیجیات بناء الفهم، وقد شملت عینة الد را سة 30 شخصا من بینهم 14 معلم و 16 تلمیذ، تم اختیارهم من الابتدائیتین بیرش مختار ولوصیف محمد . لإحصاء وقد تم تحلیل معلومات الاستبیان بالاعتماد على المنهج الوصفي المعزز بهذا وقد انتهى هذا البحث إلى جملة من النتائج تتمثل في: - تطبیق هذه الإسترا تیجیات تزید من التحصیل الفكري - أن هذه الإسترا تیجیات ترا عي الفروق الفردية . - تعلم أن هذه الإستراتیجیات تسهل على المعلم إیصال المحتوى وتسهل على المتعلم الفهم . - أن التنویع في تطبیق هذه الإسترا تیجیات یحد من الملل ویكسر الروتین، مما یحفز التلامیذ على الاستعداد أكثر لفهم الدرس . - أن هذه الإسترا تیجیات تعزز من القد را ت القرا ئیة والكتابیة والشفهیة لدى المتعلم . - أن هذه الإستراتیجیات تحارب الصعوبات التي تعیق الفهم لدى التلاميذ . | en_US | 
| dc.description.abstract | This research aims to study the strategies of building understanding the study simple included 14 teachers and 16 pupils. This research is conducted in two primary schools : birech mokhtar and lousif mohammed.the analysis of data was mainly based on the statistical method which was enhanced by interpretation.this survey led to the following results : -Appling these strategies improve the intellectual achievement -these strategies take into consideration the individual differences. -these strategies simplify the teacher’s role and help student retain information easily. -these strategies improve reading , writing and speaking skills of barmers. -these strategies overcome difficulties that hinder learner’s understanding. | en_US | 
| dc.language.iso | ar | en_US | 
| dc.publisher | university center of abdalhafid boussouf - MILA | en_US | 
| dc.title | إستراتيجيات بناء الفهم لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية | en_US | 
| dc.title.alternative | السنة الخامسة ابتدا ئي أنموذجا | en_US | 
| dc.type | Thesis | en_US | 
| Appears in Collections: | Arabic language and literature | |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| إستراتيجيات بناء الفهم لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية.pdf | 2,96 MB | Adobe PDF | View/Open | 
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

