Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/921
Title: تنمية العلاقة مع الزبون كأساس لبناء ولائه
Other Titles: - دراسة حالة بنك الفلاحة والتنمية الريفية – وكالة القزارم قوقة
Authors: بوعاج ، لعدادرة, موسى ، عبد الغاني
Issue Date: Jun-2020
Publisher: Abdelhafid boussouf university Centre mila
Citation: تخصص " تسويق الخدمات "
Abstract: أدى إنتشار التقنيات التكنولوجية الحديثة و انفتاح الأسواق إلى تطور وعي الزبائن، لذلك أصبحت المؤسسات تيتم بالزبون و تعتبره أحد الأركان الأساسية لنجاح المؤسسة و استمرارىا لذلك تعمل عمى تحسين صورتيا في أذىان الزبائن و جذبيم و المحافظة عمييم أي ضمان ولائيم .ولأىمية عنصر الولاء في امؤسسات الإقتصادية فقد تطورت أساليب التقرب من الزبون و جذبو عن طريق عدة وسائل، ومن ىنا ظير ما يسمى التسويق بالعلاقات أي تنمية العلاقة مع الزبون كأساس لبناء ولائـو
Description: The spread of modern technological technologies and the openness of markets have led to the development of customer awareness, so institutions have become interested in the customer and consider him one of the main pillars of the success and continuity of the institution. Due to the importance of the loyalty component in conomic institutions, methods of approaching the customer and attracting him have evolved through several means, and from here the so-called relationship marketing emerged, i.e. developing the relationship with the customer as a basis for building loyalty
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/921
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
تنمية العلاقة مع الزبون كأساس لبناء ولائه.pdf4,56 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.