Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/921
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorبوعاج ، لعدادرة, موسى ، عبد الغاني-
dc.date.accessioned2021-02-08T11:23:32Z-
dc.date.available2021-02-08T11:23:32Z-
dc.date.issued2020-06-
dc.identifier.citationتخصص " تسويق الخدمات "en_US
dc.identifier.other330-1316-
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/921-
dc.descriptionThe spread of modern technological technologies and the openness of markets have led to the development of customer awareness, so institutions have become interested in the customer and consider him one of the main pillars of the success and continuity of the institution. Due to the importance of the loyalty component in conomic institutions, methods of approaching the customer and attracting him have evolved through several means, and from here the so-called relationship marketing emerged, i.e. developing the relationship with the customer as a basis for building loyaltyen_US
dc.description.abstractأدى إنتشار التقنيات التكنولوجية الحديثة و انفتاح الأسواق إلى تطور وعي الزبائن، لذلك أصبحت المؤسسات تيتم بالزبون و تعتبره أحد الأركان الأساسية لنجاح المؤسسة و استمرارىا لذلك تعمل عمى تحسين صورتيا في أذىان الزبائن و جذبيم و المحافظة عمييم أي ضمان ولائيم .ولأىمية عنصر الولاء في امؤسسات الإقتصادية فقد تطورت أساليب التقرب من الزبون و جذبو عن طريق عدة وسائل، ومن ىنا ظير ما يسمى التسويق بالعلاقات أي تنمية العلاقة مع الزبون كأساس لبناء ولائـوen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisherAbdelhafid boussouf university Centre milaen_US
dc.titleتنمية العلاقة مع الزبون كأساس لبناء ولائهen_US
dc.title.alternative- دراسة حالة بنك الفلاحة والتنمية الريفية – وكالة القزارم قوقةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
تنمية العلاقة مع الزبون كأساس لبناء ولائه.pdf4,56 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.