Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/910
Title: فاعلية التمارين اللغوية في تقويم أداء متعلم القراءة لدى تلاميذ السنة الخامسة ابتدائي
Other Titles: -دراسة على عينات من مدارس دائرة الرواشد–
Authors: كيحل ، كيحل, اسيا، بشري
Keywords: فاعلية- التمارين اللغوية- القراءة- التقويم
Efficiency- Linguistic exercises- Reading- Evaluation
Issue Date: Jun-2020
Publisher: Abdelhafid boussouf university Centre mila
Citation: تخصص: لسانيات عربية
Abstract: تناولنا في دراستنا هذه موضوع مهم في مجال التعليم وهو "فاعلية التمارين اللغوية في التقويم أداء متعلم القراءة" دراسة على عينات من مدارس دائرة الرواشد. تعد القراءة مهارة أساسية في النشاطات اللغوية وخاصة في المرحلة الابتدائية، لهذا قمنا بالتطرق إلى التمارين اللغوية التي تساعد المعلم في تقويم الفعل القرائي لدى التلاميذ، وتطرقنا إلى دور التمارين اللغوية في تعليم التلاميذ لنشاط القراءة ونظرا لأهمية القراءة تحدثنا على أهمية القراءة والتوجهات التي تطرحها مناهج الجيل الثاني في تقويم الفعل القرائي. تهدف هذه الدراسة إلى معرفة أفضل التقنيات المستعملة من طرف المعلم، ومن أجل تسهيل تقويم أداء القراءة لدى المتعلم
Description: We had an important subject in our study in the field of education which is "the efficiency of linguistic exercises for the evaluation of Reader". Studies taken from schools of ROUACHED. Reading is considered as a very important skill in linguistic activities especially in primary period, so we discussed linguistic exercises that help the teacher To evaluate reading And we discussed the roles of linguistic exercises in learning pupils how To read, because of the great importance of reading we talked about the importance and the orientations of second generation This study leads To know the best useful technics used by the teacher in order to facilitate reading evaluation of learner
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/910
Appears in Collections:Arabic language and literature

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
فاعلية التمارين اللغوية.pdf5,69 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.