Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/900
Title: تقييم ملكة الإنتاج لدى المتعلم في الطور الثالث من التعليم الابتدائي
Other Titles: دراسة على عينات من ولاية ميلة
Authors: دعاس ، مغزيلي, يسري , فاطمة
Keywords: التقييم التربهي، المقاربة بالكفاءات، ممكة الإنتاج، مناهج الدنة الثالثة ابتدائي، نذاط التعبير الذفهي والكتابي
Educational evaluation, approach to competencies, faculty of Production, curricula for the third primary year, oral and written expression activity.
Issue Date: Jun-2020
Publisher: Abdelhafid boussouf university Centre mila
Citation: تخصص: لسانيات عربية
Abstract: عالجت دراستنا الموسمية بـ: تقييم ملكة الإنتاج لدى المتعلم في الطور الثالث من التعليم الابتدائي - دراسة على عينات من ولاية ميلة، دور التقييم التربوي في ظل مناهج المقاربة بالكفاءات في اكتساب وتطوير ملكة إنتاج المتعلمين، وتوصلنا إلى أن هذا الدور يتجلى في كون هذه الإستراتيجية تعمل على تنمية وصقل مهارات المتعلمين مما يجعلهم قادرين على التواصل مع الآخرين شفاهة أو كتابة بطريقة سليمة. كما هدفت هذه الدراسة إلى معرفة أهم التغيرات التي سعت المناهج التربوية من خلالها إلى تحسين مستوى إنتاج المتعلمين في مختلف النشاطات، ونخص بالذكر نشاط الإنتاج الشفوي والكتابي، باعتبار أن من خلال هذين النشاطين تظهر مدى قدرة المتعلمين على إدماج التعّلمات، وبناء معارف جديدة وتوظيفها في وضعيات تواصلية دالة
Description: Our study tagged with: Evaluating the learner’s production faculty in the third year of primary education as a model, the role of educational assessment in the context of the competency approach approaches in acquiring and developing the learning capacity for learners, and we concluded that this role is reflected in the fact that this strategy works to develop and refine learners ’skills It enables them to communicate with others verbally or in writing in a correct manner. This study also aimed to know the most important changes through which the educational curricula sought to improve the level of learners' production in various activities, especially the oral and written production activity, considering that through these two activities the extent of t he learners ’ability to integrate learning, build new knowledge and employ them in situations A continuum of a function.
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/900
Appears in Collections:Arabic language and literature



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.