Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/834
Title: فعالية بيداغوجيا المشروع في تنمية مهارات المتعلمين اللغوية وفق إصلاحات الجيل الثاني السنة الرابعة ابتدائي أنموذجا
Authors: خالد ، بولعبيزة, أمال ، صورية
Keywords: بيداغوجيا المشروع، المقاربة بالكفاءات، المهاارات اللّغوّية
PROJECT PEDAGOGY. - APPROACH TO COMPETENCIES. - LANGUAGE SKILLS
Issue Date: Jun-2020
Publisher: Abdelhafid boussouf university Centre mila
Citation: تخصص: لسانيات تطبيقية
Abstract: يُحاول هذا البحث إب ا رز فعالّية بيداغوجيا المشروع في تنمّية المها ا رت اللّغوي لدى تلاميذ الّ سنة الّا ربعة من التّعليم الابتدائي، فاشتمل في فصله الأّول على مقاربة مفاهيمّية لمصطلحات هذا البحث، البيداغوجيا، المشروع، المها ا رت الّلغوّية وأنواعها، المقاربة بالكفاءات، ليخلص في فصله التّطبيقي إلى تبيان م ا رحل نشاط المشروع وكذا نتائج الاستبانة الموّ جهة لأساتذة التّعليم الابتدائي
Description: THIS STUDY AIMS TO CLARIFYING THE EFFECTIVENESS OF "PROJECT PEDAGOGY" IN GROWING UP THE LANGUAGE SKILLS OF FOURTH GRADERS OF THE PRIMARY SCHOOL . THE FIRST CHAPTER DEALS WITH A CONCEPTUAL APPROACH TO COMPETENCIES. IN THE PRATICAL CHAPTER IT’S CLARIFYING THE PROJECT ACTIVITY STAGES AND THE RESULTS OF THE QUESTIONNAIRE DDRESSED TO TEACGERS OF PRIMARY EDUCATION
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/834
Appears in Collections:Arabic language and literature



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.