Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/834
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | خالد ، بولعبيزة, أمال ، صورية | - |
dc.date.accessioned | 2021-01-20T08:54:29Z | - |
dc.date.available | 2021-01-20T08:54:29Z | - |
dc.date.issued | 2020-06 | - |
dc.identifier.citation | تخصص: لسانيات تطبيقية | en_US |
dc.identifier.other | 800-2949 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/834 | - |
dc.description | THIS STUDY AIMS TO CLARIFYING THE EFFECTIVENESS OF "PROJECT PEDAGOGY" IN GROWING UP THE LANGUAGE SKILLS OF FOURTH GRADERS OF THE PRIMARY SCHOOL . THE FIRST CHAPTER DEALS WITH A CONCEPTUAL APPROACH TO COMPETENCIES. IN THE PRATICAL CHAPTER IT’S CLARIFYING THE PROJECT ACTIVITY STAGES AND THE RESULTS OF THE QUESTIONNAIRE DDRESSED TO TEACGERS OF PRIMARY EDUCATION | en_US |
dc.description.abstract | يُحاول هذا البحث إب ا رز فعالّية بيداغوجيا المشروع في تنمّية المها ا رت اللّغوي لدى تلاميذ الّ سنة الّا ربعة من التّعليم الابتدائي، فاشتمل في فصله الأّول على مقاربة مفاهيمّية لمصطلحات هذا البحث، البيداغوجيا، المشروع، المها ا رت الّلغوّية وأنواعها، المقاربة بالكفاءات، ليخلص في فصله التّطبيقي إلى تبيان م ا رحل نشاط المشروع وكذا نتائج الاستبانة الموّ جهة لأساتذة التّعليم الابتدائي | en_US |
dc.language.iso | ar | en_US |
dc.publisher | Abdelhafid boussouf university Centre mila | en_US |
dc.subject | بيداغوجيا المشروع، المقاربة بالكفاءات، المهاارات اللّغوّية | en_US |
dc.subject | PROJECT PEDAGOGY. - APPROACH TO COMPETENCIES. - LANGUAGE SKILLS | en_US |
dc.title | فعالية بيداغوجيا المشروع في تنمية مهارات المتعلمين اللغوية وفق إصلاحات الجيل الثاني السنة الرابعة ابتدائي أنموذجا | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Arabic language and literature |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
فعالية بيداغوجيا المشروع في تنمية مهارات المتعلمين اللغوية.pdf | 6,19 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.