Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/834
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorخالد ، بولعبيزة, أمال ، صورية-
dc.date.accessioned2021-01-20T08:54:29Z-
dc.date.available2021-01-20T08:54:29Z-
dc.date.issued2020-06-
dc.identifier.citationتخصص: لسانيات تطبيقيةen_US
dc.identifier.other800-2949-
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/834-
dc.descriptionTHIS STUDY AIMS TO CLARIFYING THE EFFECTIVENESS OF "PROJECT PEDAGOGY" IN GROWING UP THE LANGUAGE SKILLS OF FOURTH GRADERS OF THE PRIMARY SCHOOL . THE FIRST CHAPTER DEALS WITH A CONCEPTUAL APPROACH TO COMPETENCIES. IN THE PRATICAL CHAPTER IT’S CLARIFYING THE PROJECT ACTIVITY STAGES AND THE RESULTS OF THE QUESTIONNAIRE DDRESSED TO TEACGERS OF PRIMARY EDUCATIONen_US
dc.description.abstractيُحاول هذا البحث إب ا رز فعالّية بيداغوجيا المشروع في تنمّية المها ا رت اللّغوي لدى تلاميذ الّ سنة الّا ربعة من التّعليم الابتدائي، فاشتمل في فصله الأّول على مقاربة مفاهيمّية لمصطلحات هذا البحث، البيداغوجيا، المشروع، المها ا رت الّلغوّية وأنواعها، المقاربة بالكفاءات، ليخلص في فصله التّطبيقي إلى تبيان م ا رحل نشاط المشروع وكذا نتائج الاستبانة الموّ جهة لأساتذة التّعليم الابتدائيen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisherAbdelhafid boussouf university Centre milaen_US
dc.subjectبيداغوجيا المشروع، المقاربة بالكفاءات، المهاارات اللّغوّيةen_US
dc.subjectPROJECT PEDAGOGY. - APPROACH TO COMPETENCIES. - LANGUAGE SKILLSen_US
dc.titleفعالية بيداغوجيا المشروع في تنمية مهارات المتعلمين اللغوية وفق إصلاحات الجيل الثاني السنة الرابعة ابتدائي أنموذجاen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Arabic language and literature



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.