Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/822
Title: أهمية نظرية التناص في تلقي النصوص الأدبية عند تلاميد المرحلة الثانوية
Other Titles: -السنة الأولى جدع مشترك أداب و فلسفة - أنموذجا
Authors: سند لزرق ، بن جدو, شهيناز ، لامية
Keywords: نظرية التناص ، نظرية التلقي ، المقاربة النصية ، المقاربة بالكفاءات
Intertextuality theory, receptivity theory, textual approach, competency approach
Issue Date: Jun-2020
Publisher: Abdelhafid boussouf university Centre mila
Citation: تخصص: لسانيات تطبيقية
Abstract: يحاولهذا البحث الكشف عن مدى أهمّية نظرية التّنا ص في تلقي النصوص الأدبّية لدى تلاميذ الّسنة الأولى من التّعليم الثّانوي، كون أّن المتعّلم في هذه المرحلة يكون قد اكتسب ثقافة لابأس بها تساعده في مختلف إنتاجاته الكتابّية والّشفهية. وقد خلصت هذه الّدراسة إلى التّأكيد عمى الأهمّية اّلتي تحظى بها هذه الّنظرية في الّربط بين مختلف الّنصوص لاستيعاب الّنصوص المدروسة وإنتاج الجديج منها
Description: This research attempts to discover the importance of intertextuality theory in receiving literary texts among first-year secondary school students. At this stage, the learner will have acquired considerable that helps him in his various written and oral productions. This study concluded by emphasizing the importance of this theory in linking different texts to accommodate the studied texts and produce new ones
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/822
Appears in Collections:Arabic language and literature

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
أهم ية نظر ية ال تنا ص في تم ق ي ال نصهص.pdf12,75 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.