Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/822
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorسند لزرق ، بن جدو, شهيناز ، لامية-
dc.date.accessioned2021-01-19T09:35:21Z-
dc.date.available2021-01-19T09:35:21Z-
dc.date.issued2020-06-
dc.identifier.citationتخصص: لسانيات تطبيقيةen_US
dc.identifier.other800-2942-
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/822-
dc.descriptionThis research attempts to discover the importance of intertextuality theory in receiving literary texts among first-year secondary school students. At this stage, the learner will have acquired considerable that helps him in his various written and oral productions. This study concluded by emphasizing the importance of this theory in linking different texts to accommodate the studied texts and produce new onesen_US
dc.description.abstractيحاولهذا البحث الكشف عن مدى أهمّية نظرية التّنا ص في تلقي النصوص الأدبّية لدى تلاميذ الّسنة الأولى من التّعليم الثّانوي، كون أّن المتعّلم في هذه المرحلة يكون قد اكتسب ثقافة لابأس بها تساعده في مختلف إنتاجاته الكتابّية والّشفهية. وقد خلصت هذه الّدراسة إلى التّأكيد عمى الأهمّية اّلتي تحظى بها هذه الّنظرية في الّربط بين مختلف الّنصوص لاستيعاب الّنصوص المدروسة وإنتاج الجديج منهاen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisherAbdelhafid boussouf university Centre milaen_US
dc.subjectنظرية التناص ، نظرية التلقي ، المقاربة النصية ، المقاربة بالكفاءاتen_US
dc.subjectIntertextuality theory, receptivity theory, textual approach, competency approachen_US
dc.titleأهمية نظرية التناص في تلقي النصوص الأدبية عند تلاميد المرحلة الثانويةen_US
dc.title.alternative-السنة الأولى جدع مشترك أداب و فلسفة - أنموذجاen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Arabic language and literature

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
أهم ية نظر ية ال تنا ص في تم ق ي ال نصهص.pdf12,75 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.