Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/535
Title: دور إعادة هندسة العمليات في تحسين جودة الخدمة المصرفية
Other Titles: دراسة حالة بنك الفلاحة والتنمية الريفية - وكالة ميلة-
Authors: فدوى ، أمال, دادو ، علوي
Keywords: إعادة هندسة العملیات، المصارف، جودة الخدمات المصرفیة، الخدمة المصرفیة، بنك الفلاحة و التنمیة الریفیة-وكالة میلة .
re-engineering processes, banks, performance, quality, development
Issue Date: Jun-2018
Publisher: Abdelhafid boussouf university Centre mila
Citation: مذكرة مكملة لنيل شهادة الماستر في العلوم الاقتصادية (ل.م.د) تخصص " إقتصاد نقدي وبنكي "
Abstract: هدفت هذه الدراسة إلى التعرف على الدور الذي تلعبه إعادة هندسة العملیات في تحسین جودة الخدمة ٕ المصرفیة من خلال إحداث تغییر جذري واعادة تصمیم العملیات وتحسین جودة الخدمات والمنتجات المقدمة للعملاء مما یؤدي لتحقیق تحسینات هائلة على معاییر أداء الخدمة المصرفیة الهامة مثل التكلفة الجودة، الخدمة وسرعة إنجاز العمل، التي تعد هدفا أساسیا یضمن للمصارف البقاء والاستمرار في ظل بیئة تتسم بالتطورات والتحدیات. ولقد تم تسلیط الجانب لمیداني على بنك الفلاحة والتنمیة الریفیة وكالة میلة الذي عرف العدید من التغیرات التي سمحت بتطویر خدماته وبالتالي تحقیق الهدف المتمثل في كفاءة العملیات المصرفیة والاهتمام بالعمیل ومتابعة أخر المستجدات وذلك بالاعتماد على الوسائل التكنولوجیة كتلك المعتمدة في تطویر أنظمة الدفع وبتالي أصبحت العلاقة بین المصرف والعمیل محورا للخدمات المصرفیة.
Description: This study aimed to identify the role played by re-engineering processes in improving the quality of banking service, through a radical change, redesign of processes, improving quality of services and products provided to customers. Thus leading to a significant improvement in critical banking performance standards such as; cost, quality, service, and speed of delivery, a key objective that ensures that banks stay and continue in an environment of development and challenges. On the practical side, the Bank of Agriculture and Rural Development agency of Mila has been selected. The bank did many changes that allowed developing its services, achieving the objective of efficient banking operations, customer attention, and following up the latest developments, Based on technological means such as those adopted in the development of payment systems, therefore the relationship between the bank and the customer has become the focus of banking services
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/535
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1.pdf3,2 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.