Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/535
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorفدوى ، أمال, دادو ، علوي-
dc.date.accessioned2020-11-29T13:01:50Z-
dc.date.available2020-11-29T13:01:50Z-
dc.date.issued2018-06-
dc.identifier.citationمذكرة مكملة لنيل شهادة الماستر في العلوم الاقتصادية (ل.م.د) تخصص " إقتصاد نقدي وبنكي "en_US
dc.identifier.other330-1117-
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/535-
dc.descriptionThis study aimed to identify the role played by re-engineering processes in improving the quality of banking service, through a radical change, redesign of processes, improving quality of services and products provided to customers. Thus leading to a significant improvement in critical banking performance standards such as; cost, quality, service, and speed of delivery, a key objective that ensures that banks stay and continue in an environment of development and challenges. On the practical side, the Bank of Agriculture and Rural Development agency of Mila has been selected. The bank did many changes that allowed developing its services, achieving the objective of efficient banking operations, customer attention, and following up the latest developments, Based on technological means such as those adopted in the development of payment systems, therefore the relationship between the bank and the customer has become the focus of banking servicesen_US
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة إلى التعرف على الدور الذي تلعبه إعادة هندسة العملیات في تحسین جودة الخدمة ٕ المصرفیة من خلال إحداث تغییر جذري واعادة تصمیم العملیات وتحسین جودة الخدمات والمنتجات المقدمة للعملاء مما یؤدي لتحقیق تحسینات هائلة على معاییر أداء الخدمة المصرفیة الهامة مثل التكلفة الجودة، الخدمة وسرعة إنجاز العمل، التي تعد هدفا أساسیا یضمن للمصارف البقاء والاستمرار في ظل بیئة تتسم بالتطورات والتحدیات. ولقد تم تسلیط الجانب لمیداني على بنك الفلاحة والتنمیة الریفیة وكالة میلة الذي عرف العدید من التغیرات التي سمحت بتطویر خدماته وبالتالي تحقیق الهدف المتمثل في كفاءة العملیات المصرفیة والاهتمام بالعمیل ومتابعة أخر المستجدات وذلك بالاعتماد على الوسائل التكنولوجیة كتلك المعتمدة في تطویر أنظمة الدفع وبتالي أصبحت العلاقة بین المصرف والعمیل محورا للخدمات المصرفیة.en_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisherAbdelhafid boussouf university Centre milaen_US
dc.subjectإعادة هندسة العملیات، المصارف، جودة الخدمات المصرفیة، الخدمة المصرفیة، بنك الفلاحة و التنمیة الریفیة-وكالة میلة .en_US
dc.subjectre-engineering processes, banks, performance, quality, developmenten_US
dc.titleدور إعادة هندسة العمليات في تحسين جودة الخدمة المصرفيةen_US
dc.title.alternativeدراسة حالة بنك الفلاحة والتنمية الريفية - وكالة ميلة-en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1.pdf3,2 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.