Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/493
Title: التخفیضات الترویجیة والقرار الشرائي: أي دور للعوامل الدیموغرافیة؟
Other Titles: دراسة لعینة من المستھلكین ولایة میلة
Authors: حسام, حمانة, معمر حسن
Issue Date: Jun-2018
Publisher: Abdelhafid Boussouf University centre- Mila
Citation: مذكرة مكملة استكمالا لمتطلبات نيل شهادة الماستر تخصص: تسويق الخدمات
Abstract: هدفت الدراسة إلى التعرف على كیفیة تأثیر العوامل الدیموغرافیة في اتخاذ قرار الشراء في ظل التخفیضات الترویجیة، بإتباع المنهج الوصفي التحلیلي مع استعمال أداة جمع البیانات الاستبیان ثم تطویره وتوزیعه على عینة قدرت ب 300فرد عبر ولایة میلة ، وتم تحلیل البیانات المتحصل علیها باستعمال برنامج SPSSعن طریق استخدام الأدوات الإحصائیة الملائمة، وقد توصلت نتائج الدراسة إلى وجود تأثیر للعوامل الدیموغرافیة في اتخاذ قرار الشراء في ظل التخفیضات الترویجیة باستثناء السن والمستوى التعلیمي كما تم استخدام نموذج AIDAومعرفة مدى تأثیره في اتخاذ قرار الشراء في ظل التخفیضات الترویجیة
Description: The Study aimed to identify demographic factory influence the decision to by under the promotional cuts following the descriptive analytical approach using the data collection tool the questionnaire was developed and distributed to a 300 Pearson capacity sample across the state of Mila the data obtained using the SPSS program were analyzed Using appropriate statistical tools. The results of the study found that There is an impact on the demographic factory in the decision to by under promotional cits Except age and lezel of education the AIDA model way also used and its impact on the decision to purchase was recognized under promotional discounts
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/493
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
330109311.pdf1,98 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.