Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/483
Title: دور موظفي المكاتب الأمامية في تحقيق رضا وولاء الزبون
Other Titles: دراسة حالة اتصالات الجزائر بميلة
Authors: سعاد, بورومة, عبد العالي شهيرة
Issue Date: Jun-2018
Publisher: Abdelhafid Boussouf University centre- Mila
Citation: مذكرة مكملة استكمالا لمتطلبات نيل شهادة الماستر تخصص: تسويق
Abstract: ىدفت الدراسة إلى التعرف عمى أثر سموك موظفي المكاتب الأمامية عمى رضا وولاء الزبون، بمؤسسة اتصالات الجزائر بميمو،وقد تم تطبيق أداة الدراسة المتمثمة في الاستبانة موزعة عمى 155زبون من الزبائن الذين استفادوا من خدماتيا،وقد تم اختيارىا بشكل عشوائي حيث تمت معالجتيا عن طريق برنامج ، spssوأستخدم المنيج الوصفي التحميمي في الدراسة. وأشارت نتائج الدراسة بالمؤسسة المعنية إلى وجود أثر ذو دلالة إحصائية بين سموك موظفي المكاتب الأمامية عمى رضا وولاء الزبائن،كما توصمت الدراسة إلى وجود علاقة بين سموك موظفي المكاتب الأمامية والرضا بمعامل ارتباط قدرة ،٪18بالإضافة إلى وجود علاقة بين سموك موظفي المكاتب الأمامية والولاء بمعامل ارتباط قدره.٪22 وتوصي الدراسة بضرورة أن تتبنى مؤسسة اتصالات الجزائر بميمة أبعاد سموك موظفي المكاتب الأمامية لما ليا دور كبير في تعزيز رضا وولاء الزبائن
Description: The purpose of this study is to identify the front office staff conduct impact on satisfaction and customer loyalty, Etisalat Algeria to its slope and study tool has been applied to resolution 154 customer from the customers who have benefited from its services and had been selected randomly,so processed by spss program Using the correlation coefficient,and use descriptive analytical study. The results of the survey indicated the institution concerned to a statistically significant effect between the front office staff conduct with satisfaction and customer loyalty.as the study found a relationship between behavior of front office staff satisfaction with correlation of18%.plus a relationship between behavior of Office staff Foreground and loyalty by22% correlation coefficient. The study recommends the need to adopt Etisalat Algeria tienne dimensions of front office staff behaviour has a significant role in enhancing the satisfaction and loyalty of customers.
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/483
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
330108311.pdf6,21 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.