Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/483
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorسعاد, بورومة, عبد العالي شهيرة-
dc.date.accessioned2020-11-25T09:38:33Z-
dc.date.available2020-11-25T09:38:33Z-
dc.date.issued2018-06-
dc.identifier.citationمذكرة مكملة استكمالا لمتطلبات نيل شهادة الماستر تخصص: تسويقen_US
dc.identifier.other300-1083-
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/483-
dc.descriptionThe purpose of this study is to identify the front office staff conduct impact on satisfaction and customer loyalty, Etisalat Algeria to its slope and study tool has been applied to resolution 154 customer from the customers who have benefited from its services and had been selected randomly,so processed by spss program Using the correlation coefficient,and use descriptive analytical study. The results of the survey indicated the institution concerned to a statistically significant effect between the front office staff conduct with satisfaction and customer loyalty.as the study found a relationship between behavior of front office staff satisfaction with correlation of18%.plus a relationship between behavior of Office staff Foreground and loyalty by22% correlation coefficient. The study recommends the need to adopt Etisalat Algeria tienne dimensions of front office staff behaviour has a significant role in enhancing the satisfaction and loyalty of customers.en_US
dc.description.abstractىدفت الدراسة إلى التعرف عمى أثر سموك موظفي المكاتب الأمامية عمى رضا وولاء الزبون، بمؤسسة اتصالات الجزائر بميمو،وقد تم تطبيق أداة الدراسة المتمثمة في الاستبانة موزعة عمى 155زبون من الزبائن الذين استفادوا من خدماتيا،وقد تم اختيارىا بشكل عشوائي حيث تمت معالجتيا عن طريق برنامج ، spssوأستخدم المنيج الوصفي التحميمي في الدراسة. وأشارت نتائج الدراسة بالمؤسسة المعنية إلى وجود أثر ذو دلالة إحصائية بين سموك موظفي المكاتب الأمامية عمى رضا وولاء الزبائن،كما توصمت الدراسة إلى وجود علاقة بين سموك موظفي المكاتب الأمامية والرضا بمعامل ارتباط قدرة ،٪18بالإضافة إلى وجود علاقة بين سموك موظفي المكاتب الأمامية والولاء بمعامل ارتباط قدره.٪22 وتوصي الدراسة بضرورة أن تتبنى مؤسسة اتصالات الجزائر بميمة أبعاد سموك موظفي المكاتب الأمامية لما ليا دور كبير في تعزيز رضا وولاء الزبائنen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisherAbdelhafid Boussouf University centre- Milaen_US
dc.titleدور موظفي المكاتب الأمامية في تحقيق رضا وولاء الزبونen_US
dc.title.alternativeدراسة حالة اتصالات الجزائر بميلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
330108311.pdf6,21 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.