Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/4064
Title: شروط جودة التعليم الناجح في كتاب معايير الأداء المهني لمعلمي اللغة العربية
Other Titles: دراسة وصفية تحليلية
Authors: مروة , خشاب , حد مسعود إيناس
Keywords: الجودة، التعليم، الأداء المهني، المعلم، المعايير، اللغة العربية
quality, education, professional performance, teacher, standards, Arabic language.
Issue Date: Jun-2025
Publisher: Abdelhafid boussouf university Centre mila
Citation: لسانيات تطبيقية
Abstract: تعد جودة التعليم من الركائز الأساسية لتحقيق نظام تعليمي ناجح وفعال في المجتمعات ولبلوغ هذا الهدف وجب تحسين الأداء المهني لمعلمي اللغة العربية، ومن أجل ضمان فعالية هذا التحسين يتعين على المعلمين الالتزام بالمعايير المهنية، باعتبارها شرطا أساسيا لضمان جودة التعليم، وتحقيق النجاح المنشود، أما قضية إعداد المعايير ذلك أن العربية حديثا أصبحت مهددة في كل أنساقها ولهذا تم استحداث المعايير
Description: The quality of education is one of the fundamental pillars for achieving a successful and effective educational system in societies. To reach this goal, it is essential to improve the professional performance of Arabic language teachers. To ensure the effectiveness of this improvement, teachers must adhere to professional standards, as they are a key requirement for ensuring educational quality and achieving the desired success. The issue of setting these standards has become crucial, especially since the Arabic language has recently become threatened in all its forms, which necessitated the development of such standards.
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/4064
Appears in Collections:Arabic language and literature



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.