Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/4064
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorمروة , خشاب , حد مسعود إيناس-
dc.date.accessioned2025-06-29T10:12:41Z-
dc.date.available2025-06-29T10:12:41Z-
dc.date.issued2025-06-
dc.identifier.citationلسانيات تطبيقيةen_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/4064-
dc.descriptionThe quality of education is one of the fundamental pillars for achieving a successful and effective educational system in societies. To reach this goal, it is essential to improve the professional performance of Arabic language teachers. To ensure the effectiveness of this improvement, teachers must adhere to professional standards, as they are a key requirement for ensuring educational quality and achieving the desired success. The issue of setting these standards has become crucial, especially since the Arabic language has recently become threatened in all its forms, which necessitated the development of such standards.en_US
dc.description.abstractتعد جودة التعليم من الركائز الأساسية لتحقيق نظام تعليمي ناجح وفعال في المجتمعات ولبلوغ هذا الهدف وجب تحسين الأداء المهني لمعلمي اللغة العربية، ومن أجل ضمان فعالية هذا التحسين يتعين على المعلمين الالتزام بالمعايير المهنية، باعتبارها شرطا أساسيا لضمان جودة التعليم، وتحقيق النجاح المنشود، أما قضية إعداد المعايير ذلك أن العربية حديثا أصبحت مهددة في كل أنساقها ولهذا تم استحداث المعاييرen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisherAbdelhafid boussouf university Centre milaen_US
dc.subjectالجودة، التعليم، الأداء المهني، المعلم، المعايير، اللغة العربيةen_US
dc.subjectquality, education, professional performance, teacher, standards, Arabic language.en_US
dc.titleشروط جودة التعليم الناجح في كتاب معايير الأداء المهني لمعلمي اللغة العربيةen_US
dc.title.alternativeدراسة وصفية تحليليةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Arabic language and literature



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.