Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/4038
Title: أثري لغتي في كتاب اللغة العربية للسنة الثالثة من التعليم المتوسط دراسة تقويمية
Other Titles: مذكرة مقدمة لنيل شهادة الماستر في اللغة و الأ دب العربي
Authors: آية , ولد زمارة , قندولي هدى
Keywords: أثري لغتي التمارين المعجمية إثرا ء الرصيد اللغوي
Enrich My Language - Lexical exercises - Enriching the vocabulary.
Issue Date: Jun-2025
Publisher: Abdelhafid boussouf university Centre mila
Citation: لسانيات تطبيقية
Abstract: تتلخص هذه الد را سة حول الإجابة على سؤال محوري في مجال تعليمية اللغة العربية لتلاميذ المرحلة المتوسطة وخاصة في كتب الجيل الثاني وهو سؤال : ما مدى أهمية التمارين المعجمية في تدريس نصوص اللغة العربية وخاصة تمرين أثري لغتي ومدى نجاعة هذه التمارين في إثرا ء الرصيد اللغوي عند التلاميذ وزيادة مهارته التواصلية خاصة في الكلام والقر ا ءة ودور هذه التمارين في تقريب وشرح معاني هذه النصوص لتلاميذ المرحلة المتوسطة
Description: This study aims to answer a central question in the field of Arabic language education for middle school students, particularly in second-generation textbooks: What is the importance of lexical exercises in teaching Arabic texts, particularly the "Enrich My Language" exercise? What is the effectiveness of these exercises in enriching students' vocabulary and enhancing their communicative skills, particularly in speaking and reading? What is the role of these exercises in bringing these texts closer to and explaining them to middle school students?
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/4038
Appears in Collections:Arabic language and literature



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.