Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/4038
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorآية , ولد زمارة , قندولي هدى-
dc.date.accessioned2025-06-24T11:30:01Z-
dc.date.available2025-06-24T11:30:01Z-
dc.date.issued2025-06-
dc.identifier.citationلسانيات تطبيقيةen_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/4038-
dc.descriptionThis study aims to answer a central question in the field of Arabic language education for middle school students, particularly in second-generation textbooks: What is the importance of lexical exercises in teaching Arabic texts, particularly the "Enrich My Language" exercise? What is the effectiveness of these exercises in enriching students' vocabulary and enhancing their communicative skills, particularly in speaking and reading? What is the role of these exercises in bringing these texts closer to and explaining them to middle school students?en_US
dc.description.abstractتتلخص هذه الد را سة حول الإجابة على سؤال محوري في مجال تعليمية اللغة العربية لتلاميذ المرحلة المتوسطة وخاصة في كتب الجيل الثاني وهو سؤال : ما مدى أهمية التمارين المعجمية في تدريس نصوص اللغة العربية وخاصة تمرين أثري لغتي ومدى نجاعة هذه التمارين في إثرا ء الرصيد اللغوي عند التلاميذ وزيادة مهارته التواصلية خاصة في الكلام والقر ا ءة ودور هذه التمارين في تقريب وشرح معاني هذه النصوص لتلاميذ المرحلة المتوسطةen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisherAbdelhafid boussouf university Centre milaen_US
dc.subjectأثري لغتي التمارين المعجمية إثرا ء الرصيد اللغويen_US
dc.subjectEnrich My Language - Lexical exercises - Enriching the vocabulary.en_US
dc.titleأثري لغتي في كتاب اللغة العربية للسنة الثالثة من التعليم المتوسط دراسة تقويميةen_US
dc.title.alternativeمذكرة مقدمة لنيل شهادة الماستر في اللغة و الأ دب العربيen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Arabic language and literature



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.