Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/399
Title: دور أسلوب التكلفة المستهدفة في رفع القدرة التنافسية
Other Titles: دراسة حالة مؤسسة مواد التنظيف والتجميل -PAC MC ميلة
Authors: أميرة, حميود
Keywords: المنافسة، الميزة النافسية، التكلفة المستهدفة، سعر البيع المستهدف، هامش الربح المستهدف
Competitiveness, Competitive advantage, target cost, target selling price, target profit margin
Issue Date: Jun-2019
Publisher: Abdelhafid boussouf university Centre mila
Abstract: هدفت هذه الدراسة إلى التعرف على أسلوب حديث من أساليب محاسبة التكاليف والمتمثل في أسلوب التكلفة المستهدفة حيث تقوم على تخفيض التكاليف والتحكم فيها مع المحافظة على الجودة المطلوبة من قبل العميل، وذلك من خلال وضع سعر وهامش مستهدف قبل إنتاج المنتج مع الحرص على تحقيقهم ومن أجل الوصول لذلك وجب على المؤسسة تخفيض التكاليف بهدف الحصول على تكلفة أقل من تكلفة المنافسين مع تقديم المنتج بجودة مطلوبة في السوق لتحقيق تخفيض ميزة تنافسية
Description: This study aimed to identify a modern method of cost accounting, which also called target cost; it is based on reducing costs and control while maintaining the quality required by the client as a result of setting a target price and margin before producing the product while taking care of their achievement, In order to achieve this, the organization must reduce costs for the sake of obtain cost less than the cost of competitors while providing the product with the quality required in the market to achieve a reduction in competitive advantage
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/399
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
مذكرة نهائية اميرة.pdf4,5 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.