Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/399
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorأميرة, حميود-
dc.date.accessioned2020-11-18T10:32:03Z-
dc.date.available2020-11-18T10:32:03Z-
dc.date.issued2019-06-
dc.identifier.other330-1130-
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/399-
dc.descriptionThis study aimed to identify a modern method of cost accounting, which also called target cost; it is based on reducing costs and control while maintaining the quality required by the client as a result of setting a target price and margin before producing the product while taking care of their achievement, In order to achieve this, the organization must reduce costs for the sake of obtain cost less than the cost of competitors while providing the product with the quality required in the market to achieve a reduction in competitive advantageen_US
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة إلى التعرف على أسلوب حديث من أساليب محاسبة التكاليف والمتمثل في أسلوب التكلفة المستهدفة حيث تقوم على تخفيض التكاليف والتحكم فيها مع المحافظة على الجودة المطلوبة من قبل العميل، وذلك من خلال وضع سعر وهامش مستهدف قبل إنتاج المنتج مع الحرص على تحقيقهم ومن أجل الوصول لذلك وجب على المؤسسة تخفيض التكاليف بهدف الحصول على تكلفة أقل من تكلفة المنافسين مع تقديم المنتج بجودة مطلوبة في السوق لتحقيق تخفيض ميزة تنافسيةen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisherAbdelhafid boussouf university Centre milaen_US
dc.subjectالمنافسة، الميزة النافسية، التكلفة المستهدفة، سعر البيع المستهدف، هامش الربح المستهدفen_US
dc.subjectCompetitiveness, Competitive advantage, target cost, target selling price, target profit marginen_US
dc.titleدور أسلوب التكلفة المستهدفة في رفع القدرة التنافسيةen_US
dc.title.alternativeدراسة حالة مؤسسة مواد التنظيف والتجميل -PAC MC ميلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
مذكرة نهائية اميرة.pdf4,5 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.