Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/395
Title: دراسة تحليلية لمحددات رضا الزبون في مؤسسات الاتصال
Other Titles: دراسة عينة من زبائن مؤسسات الاتصال بولاية ميلة(جيزي, موبيليس, أوريدو
Authors: شهرزاد, بخوش, بن رجم عدنان
Keywords: التوقعات، الأداء المدرك، القيمة المدركة، رضا الزبون
Expectations, Perceived performance, Perceived value, Customer Satisfaction
Issue Date: Jun-2019
Publisher: Abdelhafid Boussouf University centre- Mila
Abstract: هذه الدراسة هدفت إلى معرفة محددات رضا الزبون بمؤسسات الاتصال بولاية ميلة، ومن أجل تحقيق هدف هذه الدراسة، اعتمد الطالبين على المنهج الوصفي التحليلي، كما تم تصميم استبانه كأداة لجمع المعلومات، ّ وتم توزيعها على عينة الدراسة، والمتمثلة في زبائن مؤسسات الاتصال )جيزي، موبيليس، أوريدو( بولاية ميلة، استرجعت منها 360استبانه صالحة للتحليل بنسبة استرداد %90ـ ولقد توصلت الدراسة إلى أن لدى الزبون في مؤسسات الاتصال اتجاه إيجابي نحو محددات الرضا ) التوقعات، الأداء المدرك، القيمة المدركة( بولاية ميلة، كما أن للزبون رضا معتبر في هذه المؤسسات. كما توصلت الدراسة إلى وجود علاقة ايجابية بين محددات رضا الزبون ) التوقعات، الأداء المدرك، القيمة المدركة( ورضا الزبون، إضافة إلى أن القيمة المدركة والأداء المدرك أكثر محددات الرضا تأثيراً في رضا الزبون
Description: The a of this study was to identify the determinants of im customer satisfaction in the communication institutions in the state of Mila. In order to achieve the objective of this study, the students relied on the analytical descriptive approach. The questionnaire was designed as a tool for collecting information and was distributed to the sample of the study, in the state of Mila, retrieved 360 questionable valid for a 90% recovery rate . The study found that the customer in the communication institutions has a positive trend towards the determinants of satisfaction (expectations, perceived performance, perceived value) in the state of Mila, and the customer has great The study also found a positive relationship between the determinants of customer satisfaction (expectations, perceived performance, perceived value) and customer satisfaction. In addition, perceived value and perceived performance are more determinants of satisfaction affecting customer satisfaction satisfaction in these institutions
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/395
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
330121411.pdf2,81 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.