Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3906
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorرانية , حموش , شماع ذكرى-
dc.date.accessioned2024-11-12T08:50:11Z-
dc.date.available2024-11-12T08:50:11Z-
dc.date.issued2024-06-
dc.identifier.citationإدارة أعمالen_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3906-
dc.descriptionThis project aimed to study the impact of smart applications on customer satisfaction. This study was carried in the National Retirement Fund of the Mila Agency, while emphasizing the characteristics that must be available in smart applications, such as security, Confidentiality, reliability, reduction of costs and deadlines, ease of use, availability and tangibility.To achieve this objective, a retirement application was chosen for the National Pension Fund due to its status and the diffusion of its agencies and its dependence on this intelligent service application. The questionnaire was adopted as a data collection tool, it was distributed to a random sample estimated at 210 members, and after carrying out the case study analysis process according to the descriptive and analytical method using the Spss v 21 program, we concluded that there is a statistically significant impact relationship at the level. a ≤ 0.05 between the use of smart applications and obtaining customer satisfaction, which indicates the existence of a positive correlation between the two variables.The study also recommended the need to increasingly simplify the application to adapt it with poorly educated people, such as the use of voice commands, as well as.The use of electronic signatures in order to make all services digital and this to reduce the transport of elderly retirees to the agency, especially since it is local and present only in the capital of each wilaya, with the need to provide a version compatible with the iOS operating system.en_US
dc.description.abstractهدفت هذه الد را سة إلى البحث عن أثر التطبيقات الذكية في تحقيق رضا العملاء حيث كانت هذه الد را سة على مستوى منتسبي الصندوق الوطني للتقاعد وكالة ميلة، وذلك من خلال التركيز على الخصائص الواجب توفرها في التطبيق الذكي من الأمان والسرية، الاعتمادية، تخفيض التكلفة والوقت، سهولة الاستخدام والتوفر والملموسية. ولتحقيق هذا الهدف تم اختيار تطبيق تقاعدي للصندوق الوطني للتقاعد نظرا لمكانة الصندوق الوطني للتقاعد وانتشار وكالاته واعتمادها على هذا التطبيق الخدماتي الذكي، وقد تم اعتماد الاستبيان كأداة لجمع البيانا ت، حيث وزعت الاستبانة على عينة عشوائية مقدرة ب 210 منتسب وبعد القيام بعملية تحليل د را سة الحالة وفق المنهج الوصفي التحليلي باستخدام برنامج Spss v 21 ، توصنا إلى أنه توجد علاقة أثر ذات دلالة إحصائية عند a ≤ 0.05 بين استعمال التطبيقات الذكية وتحقيق رضا العملاء، مما يشير إلى وجود علاقة طردية إيجابية بين المتغيرين . كما اوصت الد بضرورة تبسيط التطبيق أكثر فأكثر ليلائم الشريحة الغير مثقفة مثل إستخدام الأوامر الصوتية، وكذا العمل على استخدام التوقيع الإلكتروني من أجل جعل كل الخدمات رقمية لتخفيف عناء التنقل على المتقاعدين كبار السن إلى الوكالة خاصة وأنها محلية متواجدة فقط في عاصمة كل ولاية، مع ضرورة توفير نسخة تتلائم مع نظام التشغيل IOS الخاص بهواتف آبلen_US
dc.description.sponsorshipCe projet permet d’étudier l'impact des applications intelligentes sur la satisfaction des clients. Cette étude a été déroulée au niveau de la Caisse Nationale de Retraite de l'Agence Mila, toute en mettant l'accent sur les caractéristiques qui doivent être disponibles dans les applications intelligentes, comme la sécurité, la onfidentialité, la fiabilité, la réduction des coûts et des délais, la facilité d'utilisation, la disponibilité et la tangibilité.Pour atteindre cet objectif, une application de retraite a été choisie pour la Caisse Nationale de Retraite en raison de son statut et de la diffusion de ses agences et de sa dépendance à l'égard de cette application de service intelligent. Le questionnaire a été adopté comme un outil de collecte de données, il a été distribué sur un échantillon aléatoire estimé à 210 membres, et après avoir effectué le processus d'analyse de l'étude de cas selon la méthode descriptive et analytique en utilisant le programme Spss v 21, nous avons conclu qu'il existe une relation d'impact statistiquement significative au niveau. a ≤ 0,05 entre l'utilisation d'applications intelligentes et l'obtention de la satisfaction client, ce qui indique l'existence d'une corrélation positive entre les deux variables.L'étude a également recommandé la nécessité de simplifier de plus en plus l'application pour l'adapter avec les gens mal instruits, comme l'utilisation de commandes vocales, ainsi que L’utilisation des signatures électroniques afin de rendre tous les services numériques et cela pour réduire le transport des retraités âgés vers l'agence, d'autant plus qu'elle est locale et présente uniquement dans la capitale de chaque wilaya, avec la nécessité de fournir une version compatible avec le système d'exploitation iOS.en_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisheruniversity center of abdalhafid boussouf - MILAen_US
dc.subjectالتطبيقا ت الذكية، رضا العملاء، أبعا د التطبيقا ت الذكية، مؤسسة الصندوق الوطني للتقاعد وكالة ميلةen_US
dc.subjectSmart Applications, Customer Satisfaction, Dimensions of Smart Applications, National Retirement Fund of Mila agencyen_US
dc.titleالتطبيقات الذكية ودورها في تحقيق رضا العملاء في المؤسسةen_US
dc.title.alternativeدراسة حالة: منتسبي الصندوق الوطني للتقاعد وكالة ميلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.