Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/389
Title: مدى تبني الخدمات الإلكترونية بالمؤسسات وأثره على رضا وولاء الزبون
Other Titles: دراسة حالة "البطاقة الذهبية لبريد الجزائر-بلدية ميلة
Authors: السعيد, شوشان, عميمور محمد لمين
Issue Date: Jun-2019
Publisher: Abdelhafid Boussouf University centre- Mila
Abstract: تهدف الدراسة إلى التعرف على اثر تبني الخدمات الالكترونية (البطاقة الذهبية) عل رضا وولاء بمؤسسة بريد الجزائر من خلال دراسة تطبيقية لعينة من زبائن بريد الجزائر لبلدية ميلة، وتناولت الدراسة جانبين نظري وتطبيقي هذا الأخير شمل على تحديد الأثر بين متغيري الد ارسة، المتغير المستقل و المتمثل في الخدمات الالكترونية بأبعادها( الإجراءات، الاعتمادية، الاستجابة، الأمان) ،والمتغير التابع والمتمثل في رضا وولاء الزبون وبناءا على آراء واجابات عينة الدراسة (الزبائن الحاملين للبطاقة الذهبية) وبعد اختبار صحة الفرضيات وتحليلها توصلنا إلى إن تبني الخدمات الالكترونية بالمؤسسات له اثر على رضا وولاء زبائن بريد الجزائر
Description: The study aims at identifying the effects of using electronic services (the golden card) at the Algerian post office through a practical study experimented on a sample of customers at Mila’s post office. The current study dealt with two different sides, theoretical and practical. The former aimed at identifying the effect between the variables which the study is based on, the independent variable which is the electronic services (procedures, reliability, responsiveness and safety) and the dependent variable which represents satisfying customers. And based on different viewpoints and answers achieved from the study’s sample (customers owning the golden carers ´ satisfaction at the Algerian post office.
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/389
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
330121211.pdf6,52 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.