Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3766
Title: التخطيط للتدريس ودوره في تيسير تعليم القواعد النحوية للسنة الخامسة من التعليم الابتدائي – أنموذجا
Authors: إخلاص , سالمي , مريزق لبنى
Keywords: التخطيط للتدريس، القواعد النحوية، العملية التعليمية، المعلم والمتعلم
Teaching planning, Grammar rules, Educational process, The teacher and the learner
Issue Date: Jun-2024
Publisher: university center of abdalhafid boussouf - MILA
Citation: لسانيات عربية
Abstract: إن موضوع بحثنا هو التخطيط للتدريس ودوره في تسيير تعليم القواعد النحوية حيث خصصنا له جانبين نظري وآخر تطبيقي وتهدف الد را سة فيه إلى تحديد مدى أهمية عملية التخطيط لدروس القواعد لتلاميذ السنة الخامسة ابتدائي فهو يسهل على كل من المعلم والمتعلم العملية التعليمية مما يتوجب على المعلمين الاستناد إليه في تنظيم تسلسل شرح درسه من أجل الوصول إلى الأهداف التعليمية المسطرة.
Description: The subject of our research is planning for teaching and its role in managing the teaching of grammar, as we devoted two aspects to it, theoretical and practical, and the study aims to determine the importance of the process of planning grammar lessons for fifth primary school students, as it facilitates the educational process for both the teacher and the learner. Teachers must rely on it in Organizing (sequencing) the explanation of his lesson in order to reach the established educational objectives.
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3766
Appears in Collections:Arabic language and literature



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.