Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3766
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorإخلاص , سالمي , مريزق لبنى-
dc.date.accessioned2024-10-02T10:25:47Z-
dc.date.available2024-10-02T10:25:47Z-
dc.date.issued2024-06-
dc.identifier.citationلسانيات عربيةen_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3766-
dc.descriptionThe subject of our research is planning for teaching and its role in managing the teaching of grammar, as we devoted two aspects to it, theoretical and practical, and the study aims to determine the importance of the process of planning grammar lessons for fifth primary school students, as it facilitates the educational process for both the teacher and the learner. Teachers must rely on it in Organizing (sequencing) the explanation of his lesson in order to reach the established educational objectives.en_US
dc.description.abstractإن موضوع بحثنا هو التخطيط للتدريس ودوره في تسيير تعليم القواعد النحوية حيث خصصنا له جانبين نظري وآخر تطبيقي وتهدف الد را سة فيه إلى تحديد مدى أهمية عملية التخطيط لدروس القواعد لتلاميذ السنة الخامسة ابتدائي فهو يسهل على كل من المعلم والمتعلم العملية التعليمية مما يتوجب على المعلمين الاستناد إليه في تنظيم تسلسل شرح درسه من أجل الوصول إلى الأهداف التعليمية المسطرة.en_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisheruniversity center of abdalhafid boussouf - MILAen_US
dc.subjectالتخطيط للتدريس، القواعد النحوية، العملية التعليمية، المعلم والمتعلمen_US
dc.subjectTeaching planning, Grammar rules, Educational process, The teacher and the learneren_US
dc.titleالتخطيط للتدريس ودوره في تيسير تعليم القواعد النحوية للسنة الخامسة من التعليم الابتدائي – أنموذجاen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Arabic language and literature



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.