Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3739
Title: تعليمية اللغة العربية في ضوء اللسانيات التطبيقية لحبيب بوزوادة ويوسف ولد النبية
Other Titles: -درا سة في الفصل الثالث-
Authors: نصيرة , لقصير , راوي لبنى
Keywords: التعلم، التعليم، اللغة، اللغة العربية، غير الناطقين
Learning, education, language, Arabic, non-native speakers
Issue Date: Jun-2024
Publisher: university center of abdalhafid boussouf - MILA
Citation: لسانيات تطبيقية
Abstract: تعد تعليمية اللغة العربية لغير الناطقين بها من القضايا الجوهرية في تعليمية اللغات، والتي تحتاج إلى د را سة معمقة، لما لها من أهمية في نقل الترا ث العربي، والتعريف بالحضارة العربية وثقافتها، لذلك عالجنا هذه القضية المطروحة في الفصل الثالث من كتاب " تعليمية اللغة العربية في ضوء اللسانيات التطبيقية لحبيب بوزوادة ويوسف ولد النبية"، لرصد أهم المشكلات التي تعرقل سير عملية التعليم والتعلم، ومعرفة أهم ما يمكن التركيز والتعويل عليه في تعليم اللغة العربية لغير الناطقين بها وذلك قصد تمكين المعلم والمتعلم من الحصول على نتائج أفضل و أحسن
Description: The teaching of Arabic to non-native speakers is a crucial issue in language education that demands thorough investigation due to its significance in transmitting Arab heritage and introducing Arab civilization and culture. Consequently we addressed this prevalent issue in the third chapter of the book “Teaching Arabic in the Light of Applied Linguistics” by Habib Bouzouada and Youssef Weld Nabia. Our aim was to identify the most significant obstacles impeding the teaching and learning process and to determine the most crucial aspects that should be emphasized and relied upon in teaching Arabic to non-native speakers. This endeavor undertaken to empower both teachers and learners to archieve superior and optimal outcomes.
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3739
Appears in Collections:Arabic language and literature



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.