Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/368
Title: دور إدارة المعرفة في تنمية الثقافة الإبداعية والإبتكارية في المؤسسات
Other Titles: دراسة حالة إتصالت الجزائر فرع ميلة
Authors: أسامة،صباح, بن رجم،بوسبتة
Keywords: المعرفة، إدارة المعرفة، الإبداع، الابتكار
knowledge, knowledge management, creativity, innovation
Issue Date: Jun-2019
Publisher: Abdelhafid boussouf university Centre mila
Abstract: تهدف هذه الدراسة إلى التعرف على دور إدارة المعرفة في تنمیة الثقافة الإبداعیة والإبتكاریة في مؤسسة اتصالات الجزائر میلة، ولتحقیق أهداف الدراسة تم استخدام الإستبیان كأداة رئیسیة في جمع البیانات التي تم تحلیلها بالاعتماد على الحزمة الإحصائیة) ،(SPSSوقد توصلت الدراسة إلى مجموعة من النتائج أهمها وجود علاقة تأثیر ذات دلالة إحصائیة لإدارة المعرفة على الإبداع والابتكار في المؤسسة محل الدراسة بحیث تلعب إدارة المعرفة دور كبیر في تحسین أداء المؤسسة من خلال تحقیق الإبداع والابتكار، وكذلك تطویر المنتجات إضافة إلى تحسین العملیات. كما قدمت الدراسة في ضوء النتائج المتوصل إلیها مجموعة من التوصیات المتعلقة بهذا الموضوع
Description: This study aims to identify the role of knowledge management in the development of creative and innovative culture in the Algerian Telecom Corporation. In order to achieve the objectives of the study, the questionnaire was used as a main tool in the collection of data analyzed according to the statistical package (SPSS). The existence of a statistically significant relationship of knowledge management to creativity and innovation in the institution under study, so that knowledge management plays a major role in improving the performance of the enterprise through the achievement of innovation and innovation, as well as product development and improvement of operations In the light of the findings, the study also presented a set of recommendations on this subject
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/368
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.