Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/368
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorأسامة،صباح, بن رجم،بوسبتة-
dc.date.accessioned2020-11-17T13:43:39Z-
dc.date.available2020-11-17T13:43:39Z-
dc.date.issued2019-06-
dc.identifier.other330-1222-
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/368-
dc.descriptionThis study aims to identify the role of knowledge management in the development of creative and innovative culture in the Algerian Telecom Corporation. In order to achieve the objectives of the study, the questionnaire was used as a main tool in the collection of data analyzed according to the statistical package (SPSS). The existence of a statistically significant relationship of knowledge management to creativity and innovation in the institution under study, so that knowledge management plays a major role in improving the performance of the enterprise through the achievement of innovation and innovation, as well as product development and improvement of operations In the light of the findings, the study also presented a set of recommendations on this subjecten_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى التعرف على دور إدارة المعرفة في تنمیة الثقافة الإبداعیة والإبتكاریة في مؤسسة اتصالات الجزائر میلة، ولتحقیق أهداف الدراسة تم استخدام الإستبیان كأداة رئیسیة في جمع البیانات التي تم تحلیلها بالاعتماد على الحزمة الإحصائیة) ،(SPSSوقد توصلت الدراسة إلى مجموعة من النتائج أهمها وجود علاقة تأثیر ذات دلالة إحصائیة لإدارة المعرفة على الإبداع والابتكار في المؤسسة محل الدراسة بحیث تلعب إدارة المعرفة دور كبیر في تحسین أداء المؤسسة من خلال تحقیق الإبداع والابتكار، وكذلك تطویر المنتجات إضافة إلى تحسین العملیات. كما قدمت الدراسة في ضوء النتائج المتوصل إلیها مجموعة من التوصیات المتعلقة بهذا الموضوعen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisherAbdelhafid boussouf university Centre milaen_US
dc.subjectالمعرفة، إدارة المعرفة، الإبداع، الابتكارen_US
dc.subjectknowledge, knowledge management, creativity, innovationen_US
dc.titleدور إدارة المعرفة في تنمية الثقافة الإبداعية والإبتكارية في المؤسساتen_US
dc.title.alternativeدراسة حالة إتصالت الجزائر فرع ميلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.