Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3509
Title: أثر جودة الخدمات المالية على تحقيق رضا العملاء
Other Titles: -دراسة عينة من عملاء مؤسسة بريد الجزائر وكالة وادي النجاء -ميلة
Authors: أسماء , غضبان , كيموش مسعودة
Keywords: الخدمات المالية , الجودة , رضا العملاء , مؤسسة بريد الجزائر , وكالة وادي النجاء
Financial services, quality, customer satisfaction, Algerian Postal Service (Oued Endja agency).
Issue Date: Jun-2024
Publisher: university center of abdalhafid boussouf - MILA
Citation: تخصص " إقتصاد نقدي وبنكي "
Abstract: تهدف هذه الد را سة إلى معرفة مدى أثر جودة الخدمات المالية على تحقيق رضا عملاء مؤسسة بريد الجزا ئر، ولتحقيق هدف الد را سة تم توزيع استبيان أعد لهذا الغرض على عينة عددها 100 عميل، من عملاء مؤسسة بريد الجزا ئر وكالة وادي النجاء ميلة ، ولمعالجة فرضيات الد را سة تم استخدام برنامج الحزم - - الإحصائية للعلوم الاجتماعية 𝒔𝒑𝒔𝒔𝒗𝟐𝟓 . وقد توصلت الد را سة إلى نتيجة مفادها وجود آثر إيجابي لجودة الخدمات المالية على تحقيق رضا عملاء مؤسسة بريد الجزا ئر وكالة وادي النجاء ميلة . - - أما من حيث الأبعاد فقد اختلفت من بعد لآخر فبعدي الأمان والتعاطف كان لهما آثر إيجابي على تحقيق رضا عملاء الوكالة، في حين لم يكن هناك أثر معنوي لأبعاد الأخرى )الملموسية، الاعتمادية، الاستجابة( على تحقيق رضا عملاء الوكالة. في الأخير توصي الد را سة بضرورة إيلاء أهمية أكبر لجو دة الخدمات بالوكالة لاسيما الأبعاد التالية: الملموسية، الاعتمادية والاستجابة.
Description: This study aims to assess the impact of financial service quality on customer satisfaction at the Algerian Postal Service, specifically at the Oued Endja agency in Mila. To achieve this objective, a questionnaire was istributed to a sample of 100 customers of the Algerian Postal Service, Oued Endja agency, Mila. Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) version 25 was used to analyse the study hypotheses.The study found a positive impact of financial service quality on customer satisfaction at the Algerian Postal Service, Oued Endja agency, Mila. Regarding the dimensions of service quality, the study revealed variations in their impact. The dimensions of security and empathy had a positive effect on customer satisfaction at the agency, while the other imensions (tangibles, reliability, responsiveness) did not have a significant impact on customer satisfaction at the agency . In conclusion, the study recommends giving greater importance to service quality at the agency, particularly focusing on the dimensions of tangibles, reliability, and responsiveness.
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3509
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
أثر جودة الخدمات المالية على تحقيق رضا العملاء.pdf2,6 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.