Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3500
Title: | دور الرقمنة في تحسين الأداء الاداري بالمؤسسات التعليمية |
Other Titles: | -دراسة حالة عينة من الأساتذة بالمركز الجامعي عبد الحفيظ بوالصوف -ميلة |
Authors: | منير , فقراوي , مولة أبو بكر |
Keywords: | الرقمنة، الأداء الاداري |
Issue Date: | Jun-2024 |
Publisher: | university center of abdalhafid boussouf - MILA |
Citation: | تخصص " إدارة أعمال " |
Abstract: | تهدف هذه الدراسة الى تحديد و معرفة دور الرقمنة في تحسين الأداء الاداري لأساتذة المركز الجامعي ميلة، بالإعتماد المنهج الوصفي التحليلي بجمع المعلومات عن طريق استبيان ضم 24 سؤالا تم توزيعه على عينة الدراسة المكونة من 34 استاذ في المركز الجامعي ميلة و تم تحليل لتحليل البيانات و اختبار صحة الفرضيات الموضوعة بالاعتماد على اساليب احصائية متنوعة وتمثلت نتائج الدراسة في ان للرقمنة دور كبير في تحسين الأداء الاداري لأساتذة المركز الجامعي عبد الحفيظ بوالصوف ميلة. و يطبق مجموعة اليات رقمية متعددة |
Description: | This study aims to determine and understand the role of digitization in enhancing the administrative performance of faculty members at Mila University Center. The research adopts a descriptive-analytical approach, collecting information through a questionnaire consisting of 24 questions. The questionnaire was distributed to a sample of 34 professors at Mila University Center. Data analysis and hypothesis testing were conducted using various statistical methods. The study results indicate that digitization plays a significant role in improving the administrative performance of faculty members at Mila University Center, where multiple digital mechanisms are applied. |
URI: | http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3500 |
Appears in Collections: | Business and management economics |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
دور الرقمنة في تحسين الاداء الاداري بالمؤسسات التعليمية.pdf | 4,06 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.