Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3466
Title: أثر إدارة العلاقة مع الزبون إلكترونيا على تعزيز تنافسية مؤسسات الاتصال
Other Titles: دراسة حالة عينة من آراء زبائن مؤسسات الاتصال في الجزائر
Authors: حنان , شباط , سداري وداد
Keywords: إدارة العلاقة مع الزبون9 CRM ، إدارة العلاقة مع الزبون إلكترونيا) E-CRM ،) التنافسية، الزبون، الولاء، مؤسسات الاتصال في الجزا ئر
Customer Relationship Management, Electronic Customer Relationship Management, Competitiveness, Customer, Loyalty, Telecommunications Companies in Algeria
Issue Date: Jun-2024
Publisher: university center of abdalhafid boussouf - MILA
Citation: إدارة أعمال
Abstract: هدف هذا البحث الى د را سة أثر ادارة العلاقة مع الزبون إلكترونيا على تعزيز تنافسية مؤسسات الاتصال في الجزا ئر وتبيان دورها والمزا يا المحققة بالنسبة للمؤسسة والزبون، ولتحقيق اهداف هذه الد را سة تم إعداد استمارة موجهة لزبائن مؤسسات الاتصال في الجزا ئر، حيث تم اعتماد 100 استمارة تم توزيعها، واعتمدت هذه الد را سة المنهج الوصفي التحليلي والذي يتضمن استخدام الاسلوب الميداني في جمع البيانات بواسطة برنامج الخدمة الاحصائية للعلوم الاجتماعية SPSS لاختبار صحة فرضيات الد را سة
Description: The aim of this research is to study the Impact of electronic customer relationship management (e-CRM) on enhancing the competitiveness of telecommunications companies in Algeria, and to illustrate its role and the benefits achieved for both the company and the Customer, a questionnaire was prepared for the customers of telecommunications companies in Algeria, with 100 questionnaires distributed. This study adopted a descriptive-analytical approach, which includes using a field method to collect data through the Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) to test the validity of the study's hypotheses.
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3466
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.