Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3466
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorحنان , شباط , سداري وداد-
dc.date.accessioned2024-07-17T10:11:16Z-
dc.date.available2024-07-17T10:11:16Z-
dc.date.issued2024-06-
dc.identifier.citationإدارة أعمالen_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3466-
dc.descriptionThe aim of this research is to study the Impact of electronic customer relationship management (e-CRM) on enhancing the competitiveness of telecommunications companies in Algeria, and to illustrate its role and the benefits achieved for both the company and the Customer, a questionnaire was prepared for the customers of telecommunications companies in Algeria, with 100 questionnaires distributed. This study adopted a descriptive-analytical approach, which includes using a field method to collect data through the Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) to test the validity of the study's hypotheses.en_US
dc.description.abstractهدف هذا البحث الى د را سة أثر ادارة العلاقة مع الزبون إلكترونيا على تعزيز تنافسية مؤسسات الاتصال في الجزا ئر وتبيان دورها والمزا يا المحققة بالنسبة للمؤسسة والزبون، ولتحقيق اهداف هذه الد را سة تم إعداد استمارة موجهة لزبائن مؤسسات الاتصال في الجزا ئر، حيث تم اعتماد 100 استمارة تم توزيعها، واعتمدت هذه الد را سة المنهج الوصفي التحليلي والذي يتضمن استخدام الاسلوب الميداني في جمع البيانات بواسطة برنامج الخدمة الاحصائية للعلوم الاجتماعية SPSS لاختبار صحة فرضيات الد را سةen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisheruniversity center of abdalhafid boussouf - MILAen_US
dc.subjectإدارة العلاقة مع الزبون9 CRM ، إدارة العلاقة مع الزبون إلكترونيا) E-CRM ،) التنافسية، الزبون، الولاء، مؤسسات الاتصال في الجزا ئرen_US
dc.subjectCustomer Relationship Management, Electronic Customer Relationship Management, Competitiveness, Customer, Loyalty, Telecommunications Companies in Algeriaen_US
dc.titleأثر إدارة العلاقة مع الزبون إلكترونيا على تعزيز تنافسية مؤسسات الاتصالen_US
dc.title.alternativeدراسة حالة عينة من آراء زبائن مؤسسات الاتصال في الجزائرen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.