Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3453
Title: أثر جودة الخدمات الإلكترونية على رضا العميل
Other Titles: دراسة حالة عينة من مستخدمي تطبيق بريدي موب لبريد الجزائر على الهواتف الذكية
Authors: تقي الدين, عمورة
Keywords: جودة الخدمة، الخدمة الالكترونية، رضا العميل، تطبيق بريدي مو ب
Service quality, e-service, customer satisfaction, PrediMob application
Issue Date: Jun-2024
Publisher: university center of abdalhafid boussouf - MILA
Citation: تسويق الخدما ت
Abstract: هدفت هذ ه الدرا سة الى التعرف على أثر جودة الخدمات الالكترونية المقدمة بواسطة تطبيق بريدي موب لبريد الجزا ئر على الهواتف الذكية في رضا العملاء المستخدمين للتطبيق، وتم معالجة الموضو ع من خلال اعتماد استبيان الكتروني تمت برمجته باستعمال تطبيق Google forms ، ثم توزيعه على مستخدمي تطبيق بريدي موب، عبر مواقع التواصل الاجتماعي المختلفة، حيث تحصلنا على أجوبة عينة قوامها 101 فرد. تم استخدام مجموعة من الأساليب الإحصائية والاستعانة ببرنامج الحزمة الإحصائية للعلو م الاجتماعية SPSS ، وأهم ما توصلت إليه هذه الد را سة أن لجودة الخدمة الالكترونية المقدمة على تطبيق بريدي موب أثر على أرض العملاء، وكان ترتيب أبعاد جودة الخدمة حسب درجة تأثيرها في رضا العملا ء على التوالي، كمايلي: الاعتمادية، تصميم التطبيق، جودة المعلومة، السرية والامان، وأخيرا سهولة الاستخدام
Description: This study aimed to identify the impact of the quality of e-services provided by the BradyMob application of Algeria Post on smartphones on the satisfaction of customers using the application. The topic was addressed by adopting an electronic questionnaire that was programmed using Google forms, then distributed to users of the BradyMob application, through various social networking sites, where we obtained the answers of a sample of 101 individuals . A set of statistical methods were used and the Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) program was used, and the most important finding of this study was that the quality of the electronic service provided on the Brady Mob application has an impact on customer satisfaction, and the ranking of the dimensions of service quality according to the degree of their impact on customer satisfaction, respectively, as follows:: Reliability, application design, quality of information, confidentiality and security, and finally ease of use .
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3453
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.