Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3221
Title: قصيدة تحية البعثة الميزابية لمفدي زكرياء
Other Titles: دراسة أسلوبية
Authors: عصام, بولدياب
Issue Date: Jun-2023
Publisher: university center of abdalhafid boussouf - MILA
Citation: لسانيات عربية
Abstract: This study aims to reveal the prominent stylistic phenomena in the Mission's commendation poem. We divided this research into an introduction that was a prelude to research and then two chapters، one theoretical and the other applied. Theoretical was theoretical concepts of stylism and its history and the most important theorists and its types. The applied chapter dealt with a detailed analysis of the poem from all levels, audio - Synthetic - semantics - the side of poetry images and our seal with a conclusion that was the result of the study as a whole. It was an attempt to confront the stylistic aspects of the poem so that we could learn the psychological and emotional conditions of the poet as well as a careful understanding of the uses of different linguistic phenomena and the weaknesses and strengths of the poem.
Description: تهدف هذه الد راسة الى الكشف عن الظواهر الاسلوبية البارزة في قصيدة تحية البعثة الميزا بية قسمنا هذا البحث الى مقدمة كانت تمهيدا للبحث ثم فصلين أحدهم نظري والاخر تطبيقي، فالنظري كان عبارة عن مفاهيم نظرية للأسلوبية وتاريخها واهم المنظرين لها وانواعها، اما الفصل التطبيقي فقد تناول تحليل الشعرية وختمنا بخاتمة كانت حوصلة لما جاء في الد را سة ككل. كانت محاولا جاهدا للإلمام بالجوانب الاسلوبية للقصيدة حتى يتسنى لنا معرفة الظروف النفسية والعاطفية للشاعر اضافة الى الفهم الدقيق لاستعمالات الظواهر اللغوية المختلفة ونقاط الضعف والقوة في القصيدة.
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3221
Appears in Collections:Arabic language and literature

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
قصيدة تحية البعثة الميزابية لمفدي زكرياء.pdf3,57 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.