Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3165
Title: المصطلح العلمي في كتاب الرياضيات للسنة الثالثة ثانوي شعبة العلوم التجريبية
Other Titles: دراسة تقويمية
Authors: يسرى , زدام , عليان. ملاك
Keywords: text book/ school book, mathematics, scientific/ technical term, verbal structure, Conceptual structure.
الكتاب المدرسي، الرياضيات، المصطلح العلمي، البنية اللفظية، البنية المفهومية.
Issue Date: Jun-2023
Publisher: university center of abdalhafid boussouf - MILA
Citation: لسانيات تطبيقية
Abstract: The textbook is an important source of refinement of learners knowledge and skills. We devoted our research to talk about the scientific term in the math book for the third secondary year by highlighting the verbal and conceptual structure of the term and the mechanisms for its development.This is for a number of reasons that we have taken into account and that have been selected according to objective scientific conditions to achieve the desired results. The scientific term is a fundamental pillar of the textbook because terminology is key to science
Description: يعتبر الكتاب المدرسي الوعاء الحامل للمادة المعرفية ومصد را مهما من مصادر صقل المعارف والمها را ت لدى المتعلمين. وقد خصصنا مذكرتنا للحديث عن المصطلح العلمي في كتاب الرياضيات للسنة الثالثة ثانوي من خلال تسليط الضوء على البنية اللفظية والمفهومية للمصطلح وآليات وضعه، وذلك لجملة من الأسباب التي أخذناها بعين الاعتبار والتي كان اختيارها وفق شروط علمية موضوعية للوصول إلى النتائج المرجوة، فالمصطلح العلمي ركيزة أساسية في الكتاب المدرسي كون المصطلحات مفاتيح العلوم
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3165
Appears in Collections:Arabic language and literature



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.