Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3165
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorيسرى , زدام , عليان. ملاك-
dc.date.accessioned2023-11-06T08:10:57Z-
dc.date.available2023-11-06T08:10:57Z-
dc.date.issued2023-06-
dc.identifier.citationلسانيات تطبيقيةen_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3165-
dc.descriptionيعتبر الكتاب المدرسي الوعاء الحامل للمادة المعرفية ومصد را مهما من مصادر صقل المعارف والمها را ت لدى المتعلمين. وقد خصصنا مذكرتنا للحديث عن المصطلح العلمي في كتاب الرياضيات للسنة الثالثة ثانوي من خلال تسليط الضوء على البنية اللفظية والمفهومية للمصطلح وآليات وضعه، وذلك لجملة من الأسباب التي أخذناها بعين الاعتبار والتي كان اختيارها وفق شروط علمية موضوعية للوصول إلى النتائج المرجوة، فالمصطلح العلمي ركيزة أساسية في الكتاب المدرسي كون المصطلحات مفاتيح العلومen_US
dc.description.abstractThe textbook is an important source of refinement of learners knowledge and skills. We devoted our research to talk about the scientific term in the math book for the third secondary year by highlighting the verbal and conceptual structure of the term and the mechanisms for its development.This is for a number of reasons that we have taken into account and that have been selected according to objective scientific conditions to achieve the desired results. The scientific term is a fundamental pillar of the textbook because terminology is key to scienceen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisheruniversity center of abdalhafid boussouf - MILAen_US
dc.subjecttext book/ school book, mathematics, scientific/ technical term, verbal structure, Conceptual structure.en_US
dc.subjectالكتاب المدرسي، الرياضيات، المصطلح العلمي، البنية اللفظية، البنية المفهومية.en_US
dc.titleالمصطلح العلمي في كتاب الرياضيات للسنة الثالثة ثانوي شعبة العلوم التجريبيةen_US
dc.title.alternativeدراسة تقويميةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Arabic language and literature



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.