Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3144
Title: | اختلاف دافعية التعلم بين الذكور والإناث وتأثيرها على التحصيل اللغوي. |
Other Titles: | دراسة تقويمية للسنة الثالثة متوسط |
Authors: | منال , لبيض. , لوصيف. أمنية |
Keywords: | Motivation learning, males,females ,linguistic achivement دافعية التعلم، الذكور، الإناث، التحصيل اللغوي |
Issue Date: | Jun-2023 |
Publisher: | university center of abdalhafid boussouf - MILA |
Citation: | لسانيات تطبيقية |
Abstract: | This study aims to spot the difference in learning motivation between males and females and its impact on language achievement. To these ends, the observation research tool was adopted in order to yield more accurate, objective and reliable results. The sample of this research comprised 103 male and female third year middle school pupils. They were all pupils at Alawa Bentalha Middle School in Zéghaia, Mila province, Algeria. The analysis of the collected data revealed that motivation to learn does differ between male and female pupils due to many factors which lead either to improving or to hindering their language achievement. Additionally, and more importantly |
Description: | تهدف هذه الد را سة إلى التعرف على اختلاف دافعية التعلم بين الذكور والإناث وتأثيرها على التحصيل اللغوي، وليتحقق هذا الهدف ثم استخدام أداة الملاحظة، كونها تمنح نتائج دقيقة تكون أكثر موضوعية ومصداقية، إذ تكونت عينة الد را سة من 103 تلميذا وتلميذة من تلاميذ السنة الثالثة من الطور المتوسط في متوسطة علاوة بن طلحة بزغاية. وبعد جمع المعطيات ومعالجتها تم التوصل إلى أنه يوجد اختلاف في دافعية التعلم بين الذكور والإناث وذلك تحت تأثير عدة عوامل التي تؤدي إلى رفع أو تدني تحصيلهم اللغوي |
URI: | http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3144 |
Appears in Collections: | Arabic language and literature |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
اختلاف دافعية التعلم بين الذكور والإناث وتأثيرها على التحصيل اللغوي.pdf | 2,61 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.