Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3144
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorمنال , لبيض. , لوصيف. أمنية-
dc.date.accessioned2023-11-05T08:43:23Z-
dc.date.available2023-11-05T08:43:23Z-
dc.date.issued2023-06-
dc.identifier.citationلسانيات تطبيقيةen_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3144-
dc.descriptionتهدف هذه الد را سة إلى التعرف على اختلاف دافعية التعلم بين الذكور والإناث وتأثيرها على التحصيل اللغوي، وليتحقق هذا الهدف ثم استخدام أداة الملاحظة، كونها تمنح نتائج دقيقة تكون أكثر موضوعية ومصداقية، إذ تكونت عينة الد را سة من 103 تلميذا وتلميذة من تلاميذ السنة الثالثة من الطور المتوسط في متوسطة علاوة بن طلحة بزغاية. وبعد جمع المعطيات ومعالجتها تم التوصل إلى أنه يوجد اختلاف في دافعية التعلم بين الذكور والإناث وذلك تحت تأثير عدة عوامل التي تؤدي إلى رفع أو تدني تحصيلهم اللغويen_US
dc.description.abstractThis study aims to spot the difference in learning motivation between males and females and its impact on language achievement. To these ends, the observation research tool was adopted in order to yield more accurate, objective and reliable results. The sample of this research comprised 103 male and female third year middle school pupils. They were all pupils at Alawa Bentalha Middle School in Zéghaia, Mila province, Algeria. The analysis of the collected data revealed that motivation to learn does differ between male and female pupils due to many factors which lead either to improving or to hindering their language achievement. Additionally, and more importantlyen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisheruniversity center of abdalhafid boussouf - MILAen_US
dc.subjectMotivation learning, males,females ,linguistic achivementen_US
dc.subjectدافعية التعلم، الذكور، الإناث، التحصيل اللغويen_US
dc.titleاختلاف دافعية التعلم بين الذكور والإناث وتأثيرها على التحصيل اللغوي.en_US
dc.title.alternativeدراسة تقويمية للسنة الثالثة متوسطen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Arabic language and literature



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.