Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3141
Title: أثر اللويحات الإلكترونية في تعزيز العادات القرائية
Other Titles: -دراسة من عينات في السنة الثالثة إبتدائي , مدرسة 08ماي 1945 بميلة- أنموذجا
Authors: لمیس , بوشاعت , بوشلخ نسرین
Keywords: Reading, electronic boards, reading shill, third year of primary school.
القرا ءة، اللویحات الإلكترونیة، العادات القرائیة، السنة الثالثة من التعلیم الابتدائي.
Issue Date: Jun-2023
Publisher: university center of abdalhafid boussouf - MILA
Citation: لسانيات تطبيقية
Abstract: The aim of the present work is to shed the light on the role of electronic boards use in enhencing learnes reading shill; Depending on the various features of this mean that can have a role in improving the educational process.Thus, the reading activity in third year of primary school represents the sample of the work in hand. Moreover, an observational method during the reading session was conducted besides interviewing some teachers in order to test the hypotheses and come by some outcomes.
Description: تهدف هذه الد را سة إلى الوقوف على دور اللویحات الإلكترونیة في تعزیز أداء المتعلم القرا ئي بناء على ما تتضمنه هذه الوسیلة من میزا ت وخصائص فنیة ومادیة یمكنها أن تسهم في تحسین جودة العملیة التعلیمیة التعلیمة في السنة الثالثة من التعلیم الابتدائي، وبما أن نشاط القرا ءة یمثل عینة البحث فقد حاولت الباحثتان إجرا ء معاینة میداینة لحصص القرا ءة، وإجرا ء مقابلة مع بعض المعلمین بهدف الوصول إلى نتائج عملیة.
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3141
Appears in Collections:Arabic language and literature



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.