Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2916
Title: أثر إدارة علاقات العملاء على الأداء التسويقي في المؤسسة الانتاجية
Other Titles: دراسة حالة مطاحن بني هارون القرارم قوقة ميلة
Authors: لينة , رماش , ساحلي وداد
Keywords: ustomer relationship Management, Marketing Performance.
ادارة علاقات العملاء، الاداء التسويقي
Issue Date: Jun-2023
Publisher: university center of abdalhafid boussouf - MILA
Citation: " تسويق الخدمات "
Abstract: The aim of the study was to clarify the impact of Customer relationship Management on marketing performance, through of Field study in the production and commercial unit Beni Haroun Grarem Gouga Mila, province and a randons sample of the employées norking in that unit whose size reached 60 Works was approved. The study relied on the analytical descriptive approche through the questionnaire as a main tool for date collection, and the statistical méthods represented in simple linear régression, arithmetic averages, standard déviations, and relative frequencies were adopted to test the validity of the study hypothesses, and it was confirmed that there was a significant effect at the level of (0.05) for Customer relationship Mangement on Marketing Performance
Description: تهدف هذه الدراسة الى توضيح اثر ادارة علاقات العملاء على الاداء التسويقي، من خلال د را سة ميدانية في الوحدة الانتاجية والتجارية مطاحن بني هارون قرا رم قوقة ولاية ميلة، وتم اعتماد عينة عشوائية من الموظفين العاملين في تلك الوحدة، والذي بلغ حجمهم 60 عامل. اعتمدت الد را سة على المنهج الوصفي التحليلي من خلال الاستبانة كأداة رئيسية لجمع البيانات، وتم اعتماد الأساليب الإحصائية المتمثلة في الانحدار الخطي البسيط و المتوسطات الحسابية و الانحرا فات المعيارية والتكرا را ت النسبية لاختبار صحة فرضيات الد را سة، وقد تم التأكد من وجود أثر ذو دلالة معنوية عند مستوى ) 0.05 ≥ α ( لإدارة علاقات العملاء على الأداء التسويقي
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2916
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.