Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2916
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorلينة , رماش , ساحلي وداد-
dc.date.accessioned2023-10-08T10:46:51Z-
dc.date.available2023-10-08T10:46:51Z-
dc.date.issued2023-06-
dc.identifier.citation" تسويق الخدمات "en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2916-
dc.descriptionتهدف هذه الدراسة الى توضيح اثر ادارة علاقات العملاء على الاداء التسويقي، من خلال د را سة ميدانية في الوحدة الانتاجية والتجارية مطاحن بني هارون قرا رم قوقة ولاية ميلة، وتم اعتماد عينة عشوائية من الموظفين العاملين في تلك الوحدة، والذي بلغ حجمهم 60 عامل. اعتمدت الد را سة على المنهج الوصفي التحليلي من خلال الاستبانة كأداة رئيسية لجمع البيانات، وتم اعتماد الأساليب الإحصائية المتمثلة في الانحدار الخطي البسيط و المتوسطات الحسابية و الانحرا فات المعيارية والتكرا را ت النسبية لاختبار صحة فرضيات الد را سة، وقد تم التأكد من وجود أثر ذو دلالة معنوية عند مستوى ) 0.05 ≥ α ( لإدارة علاقات العملاء على الأداء التسويقيen_US
dc.description.abstractThe aim of the study was to clarify the impact of Customer relationship Management on marketing performance, through of Field study in the production and commercial unit Beni Haroun Grarem Gouga Mila, province and a randons sample of the employées norking in that unit whose size reached 60 Works was approved. The study relied on the analytical descriptive approche through the questionnaire as a main tool for date collection, and the statistical méthods represented in simple linear régression, arithmetic averages, standard déviations, and relative frequencies were adopted to test the validity of the study hypothesses, and it was confirmed that there was a significant effect at the level of (0.05) for Customer relationship Mangement on Marketing Performanceen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisheruniversity center of abdalhafid boussouf - MILAen_US
dc.subjectustomer relationship Management, Marketing Performance.en_US
dc.subjectادارة علاقات العملاء، الاداء التسويقيen_US
dc.titleأثر إدارة علاقات العملاء على الأداء التسويقي في المؤسسة الانتاجيةen_US
dc.title.alternativeدراسة حالة مطاحن بني هارون القرارم قوقة ميلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.