Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2915
Title: التسويق الرقمي وأثره على السياحة الداخلية
Other Titles: دراسة حالة: وكالة سياحية مديحة بميلة
Authors: يوسف خليل , بن شنوف , زيدي شمس الدين
Keywords: digital marketing, domestic tourism, website, content, social media, email, video marketing, SMS
التسويق الرقمي، السياحة الداخلية، الموقع الالكتروني، المحتوى، وسائل التواصل الاجتماعي.
Issue Date: Jun-2023
Publisher: university center of abdalhafid boussouf - MILA
Citation: " تسويق الخدمات "
Abstract: This study aimed at highlighting the impact of digital marketing on domestic tourism. For this purpose, the tourism agency "Saliha for Tourism and Travel" was selected to conduct the field study. This study relied on the descriptive analytical curriculum. It also relied on a questionnaire distributed to individuals who had previously dealt with Mediha tourism agency.This study showed the impact of digital marketing elements (website, content marketing, email, social media, video marketing, SMS) on domestic tourism
Description: هدفت هذه الد را سة إلى إبرا ز أثر التسويق الرقمي على السياحة الداخلية و لهذا الغرض تم اختيار الوكالة السياحية " مديحة للسياحة و السفر" لاجرا ء الد را رسة الميدانية حيث اعتمدت هذه الد را سة على المنهج التحليلي الوصفي ، كما اعتمدت على استبيان تم توزيعه على أفرا د سبق لهم التعامل مع الوكالة السياحية مديحة. و قد بينت هذه الد را سة وجود أثر لعناصر التسويق الرقمي )الموقع الالكتروني، التسويق بالمحتوى، البريد الالكتروني، وسائل التواصل الاجتماعي، التسويق بالفيديو، الرسائل النصية القصيرة( على السياحة الداخلية
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2915
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.