Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2913
Title: دور التسويق الإلكتروني في ترسيخ العلامة التجارية
Other Titles: دراسة حالة القرض الشعبي الجزائري
Authors: زينب , بن يوسف , ترا س حميدة
Keywords: e-marketing, trademark, brand consolidation, electronic money.
التسويق الالكتروني، العلامة التجارية، ترسيخ العلامة، النقود الإلكترونية
Issue Date: Jun-2023
Publisher: university center of abdalhafid boussouf - MILA
Citation: " تسويق الخدمات "
Abstract: This study aims to highlight the relationship between e-marketing as an independent variable and brand consolidation as a dependent variable represented by its dimensions (cognitive, emotional and behavioral dimensions), by clarifying the extent to wish the elements of the e-marketing mix influence (product, price, distribution, website, design, privacy, information security and communities).default on building the knowledge of the customer, whish enables him to differentiate between the offers and services offered by the Algerian services offered by the Algerian People s Credit Bank in the Algerian market in order to better satisfy his needs, and thus continue to deal with him, which establishes its brand and services for him. In this, we relied on the descriptive approach to describe the characteristics of the studied sample, which amounted to 63 individuals, and analyzed their response using the method of simple linear regression analysis and one-way analysis of variance to test hypotheses of the study, the result of which showed a statistically signification effect between the study variable, the correlation coefficient and the coefficient of determination, and thus the existence of a relationship strong among the elements of the electronic marketing mix to establish the brand of the bank under study
Description: تهدف هذه الد را سة إلى إبرا ز العلاقة بين التسويق الالكتروني بوصفه متغير مستقل وترسيخ العلامة التجارية كمتغير تابع ممثلة بأبعادها)البعد المعرفي، الوجداني والسلوكي(، وذلك بتوضيح مدى تأثير عناصر مزيج التسويق الالكتروني )المنتج، السعر، التوزيع، تصميم الموقع، الخصوصية، أمن المعلومات والمجتمعات الافتراضية( على بناء المعارف لدى الزبون والتي تمكنه من المفاضلة بين العروض والخدمات الذي يتيحه بنك القرض الشعبي الجزا ئري في السوق الجزا ئرية قصد إشباع أفضل لحاجاته، وبالتالي استمرا ر التعامل معه مما يرسخ من علامتها وخدماتها لديه. اعتمدنا في ذلك على المنهجالوصفي لوصف خصائص أفرا د العينة المدروسة والتي بلغت 63 مفردة، وتحليل إجاباتها مستعينا بأسلوب تحليل الانحدار الخطي البسيط وتحليل التباين الأحادي لاختبار فرضيات الد را سة، والتي أظهرت نتائجها وجود أثر ذو دلالة إحصائية بين متغيري الد را سة و معامل ارتباط ومعامل التحديد، وبالتالي وجود علاقة قوية بين عناصر المزيج التسويقي الالكتروني لترسيخ العلامة التجارية للبنوك محل الد را سة
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2913
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.